Powrót

Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk – Giżycko wraz z elektryfikacją – Faza II

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko; barwy Rzeczpospolitej Polskiej, flaga Unii Europejskiej, Dofinansowane przez Unię Europejską; logo PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

CELE PROJEKTU

  • Skrócenie czasu jazdy, 
  • Poprawa przepustowości linii, częstotliwości, skomunikowania oraz punktualności realizowanych połączeń,
  • Zwiększenie dostępności transportu kolejowego, 
  • Usprawnienie statycznej i dynamicznej informacji pasażerskiej oraz informacji dla przewoźników, 
  • Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego, podróżnych, przewożonych ładunków oraz ruchu drogowego na przejazdach kolejowych, 
  • Racjonalizacja kosztów eksploatacji i utrzymania zarządzanej infrastruktury oraz ograniczenie dewastacji infrastruktury kolejowej na przedmiotowej linii, 
  • Zapewnienie interoperacyjności kolei i umożliwienie niedyskryminującego dostępu do polskiej infrastruktury kolejowej operatorom z innych krajów, 
  • Zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko. 

PLANOWANE EFEKTY

  • prędkość maksymalna dla: pociągów pasażerskich – 160 km/h na 88% długości odcinka Ełk - Giżycko, pociągów towarowych – 120 km/h, 
  • dopuszczalny nacisk osi: min. 221 kN na całym odcinku Ełk – Korsze, 
  • skrajnia budowli: GPL-1, 
  • długość peronów: na wszystkich stacjach, na których zatrzymują się pociągi dalekobieżne – 300 m (+ 100 m rezerwa terenu pod przyszłościowe wydłużenie),na wszystkich pozostałych stacjach i p.o. – 150 m (+ 50 m rezerwa terenu pod przyszłościowe wydłużenie),ostateczne długości peronów będą określone na etapie KPP i prac projektowych w ramach przedmiotowego zamówienia, 
  • długości pociągów: towarowych: 750 m, pasażerskich: do 300 m, 
  • skrócenie czasu przejazdu pociągów pasażerskich, 
  • zwiększenie przepustowości pociągów na dobę, 
  • poprawa bezpieczeństwa w miejscach skrzyżowań z ruchem samochodowym i pieszym oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu pociągów, 
  • poprawa dostępności do infrastruktury kolejowej osób o organicznej sprawności ruchowej.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *

470 166 859,62 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *

357 435 277,77 PLN 

* Źródło: Umowa o dofinansowanie nr FENX.05.04-IP.02-0003/24-00 Projektu „Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk – Giżycko wraz z elektryfikacją” - Faza II1 (koszt całkowity projektu z uwzględnieniem VAT)

WARTOŚĆ PROJEKTU **

382 555 742,62 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA **

244 894 245,67 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU **

2023 – 2025

** Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.