Powrót

2014-PL-TMC-0182-W Prace na linii E75 na odcinku Sadowne - Czyżew wraz z robotami pozostałymi na odcinku Warszawa Rembertów - Sadowne

Oznaczenie: Logo PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., barwy Rzeczpospolitej Polskiej, flaga Unii Europejskiej, Dofinansowane przez Unię Europejską

ZAKRES PROJEKTU

1. Na odcinku Sadowne – Czyżew:

  • Przebudowa stacji kolejowej w Sadownem i Małkini oraz peronów wraz z małą architekturą, eliminacja barier architektonicznych dla osób z ograniczoną możliwością ruchu;
  • Przebudowa mostu na rzece Bug z jednotorowego na dwutorowy;
  • Likwidacja lub modernizacja przejazdów;
  • Budowa Lokalnego Centrum Sterowania w Małkini, dostosowanie urządzeń skr do współpracy z systemem ERTMS/ETCS;
  • Modernizacja ok. 35 km linii kolejowej, sieci trakcyjnej z konstrukcjami wsporczymi oraz układów zasilania;
  • Przebudowa obiektów inżynieryjnych z dostosowaniem do ich pełnienia funkcji przejść dla zwierząt;

2. Na odcinku Warszawa Rembertów – Sadowne:

  • Zaprojektowanie i wykonanie przejścia pod torami w Łochowie;
  • Zaprojektowanie i wykonanie skrzyżowań dwupoziomowych w Kobyłce Ossów, Kobyłce, Jasienicy, Łochowie i Toporze;
  • Budowa skrzyżowań dwupoziomowych w Tłuszczu, Zielonce i Mokrej Wsi;

3. Prace na liniach objazdowych:

  • Wymiana nawierzchni torowej na linii 31 oraz 36, w tym kompleksowa wymiana nawierzchni na linii 36 od km 0,811 do km 18,828 tor nr 1;
  • Likwidacja lub remont przejazdów kolejowych;
  • Naprawa mostów i wiaduktów;
  • Likwidacja zbędnej infrastruktury;
  • Mechaniczne podbicie i regulacja torów i rozjazdów.

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z INWESTYCJI

  • zwiększenie prędkości ze 120 na 160 km/h,
  • skrócenie czasu przejazdu,
  • poprawa bezpieczeństwa, komfortu oraz standardu podróżowania,
  • poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych,
  • zwiększenie przepustowości linii,
  • zmniejszenie kosztów obsługi i utrzymania linii,
  • zmniejszenie uciążliwości dla środowiska,
  • uatrakcyjnienie oferty przejazdowej.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *

235 171 141,00  EUR

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *

179 200 409,44  EUR

CZAS REALIZACJI PROJEKTU *

2014 - 12.2016

* Źródło: GRANT AGREEMENT

WARTOŚĆ PROJEKTU **

1 088 594 103,39 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA **

95 211 995,97 PLN

** Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.


ZDJĘCIA