Powrót

2014-PL-TMC-0207-W Poprawa bezpieczeństwa na Centralnej Magistrali Kolejowej poprzez likwidację przejazdów w poziomie szyn w km 127 i 147 oraz budowę skrzyżowań dwupoziomowych

Oznaczenie: Logo PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., barwy Rzeczpospolitej Polskiej, flaga Unii Europejskiej, Dofinansowane przez Unię Europejską

ZAKRES PROJEKTU

  • likwidacja przejazdów w poziomie szyn w km 127, 147 poprzez przebudowę 2 jednopoziomowych skrzyżowań kolejowo-drogowych na skrzyżowania dwupoziomowe (wiadukty drogowe) w km: 
    • 127,190 km z drogą powiatową nr 395 Ruda Pilczycka – Czermno,
    • 147,548 km z drogą gminną nr 004420 Zabrodzie - Jamskie.

CELE PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY

  • poprawa bezpieczeństwa na linii CMK nr 4 poprzez wyeliminowanie kolizyjnych skrzyżowań dróg kołowych z drogami kolejowymi,
  • likwidacja wąskich gardeł, jakimi na odcinku są przejazdy w poziomie szyn, uniemożliwiające wprowadzenie prędkości maksymalnej,
  • dostosowanie linii wchodzącej w skład transeuropejskiej sieci bazowej TEN-T do wymogów interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolejowego
  • zmniejszenie kosztów eksploatacji,
  • zwiększenie komfortu podróżowania koleją,
  • poprawa jakości usług kolejowych.

KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA I ŚRODOWISKA

  • ożywienie przewozów kolejowych i wprowadzenie rzeczywistej konkurencji – stworzenie warunków do szybkich przewozów pasażerów poprzez zwiększenie średniej prędkości pociągów i wyeliminowanie miejsc ograniczających prędkość przejazdu,
  • zwiększenie bezpieczeństwa, racjonalizacja kosztów eksploatacji infrastruktury i taboru, intermodalność dla pasażerów oraz podniesienie komfortu usług publicznych,
  • wzrost mobilności społeczeństwa i towarów zarówno pomiędzy regionami jak i krajami Unii Europejskiej,
  • polepszona infrastruktura zwiększy dostępność rynku pracy, ułatwi wymianę handlową, poszerzy rynki zbytu oraz współpracę transgraniczną w zakresie transportu towarów,
  • wzrost efektywności wykorzystania linii kolejowej poprzez umożliwienie realizowania oferty przewozowej zarówno w ruchu pasażerskim jak i towarowym dla wyższej prędkości operacyjnej, skrócenie czasu jazdy i zwiększenie przepustowości linii,
  • zmniejszenie negatywnego wpływu na środowisko.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *

4 136 330,20 EUR

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *

3 515 880,67 EUR

CZAS REALIZACJI PROJEKTU *

01.2014 - 06.2016

* Źródło: GRANT AGREEMENT

WARTOŚĆ PROJEKTU **

16 723 143,60 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA **

1 829 578,57 PLN

** Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.


ZDJĘCIA