Powrót

2015-PL-TM-0004-W Prace na linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice wraz z dobudową torów linii aglomeracyjnej

Oznaczenie: Logo PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., barwy Rzeczpospolitej Polskiej, flaga Unii Europejskiej, Dofinansowane przez Unię Europejską

ZAKRES PROJEKTU

Przygotowanie infrastruktury technicznej linii do prognozowanych wielkości przewozów pasażerskich i towarowych, dostosowanie jej co najmniej do minimalnych parametrów eksploatacyjnych określonych w umowach międzynarodowych AGC/AGTC, tj. do prędkości V=100÷160 km/h dla pociągów pasażerskich zestawionych z taboru klasycznego i V=80÷120 km/h dla pociągów towarowych i maksymalnego nacisku 221 kN/oś, dostosowanie przebudowywanych i modernizowanych obiektów inżynieryjnych do nacisku 245 kN/oś oraz zwiększenie przepustowości linii kolejowej E 30 na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów.

Prace będą wykonywane na liniach:

  • Linia kolejowa 133 – Dąbrowa Górnicza Ząbkowice – Kraków Główny (3,59 km),
  • Linia kolejowa nr 91 – Kraków Główny – Medyka (16 km).

Zakres projektu to m.in.:

  • Nowe przystanki osobowe i obiekty inżynieryjne;
  • Estakada na odcinku ul. Kopernika – ul. Miodowa;
  • Dobudowa 2 dodatkowych torów na odcinku Kraków Główny – Kraków Płaszów;
  • Dobudowa 1 toru na odcinku Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów;
  • Modernizacja stacji Kraków Główny Towarowy, Kraków Główny Osobowy, Kraków Bieżanów i Kraków Płaszów;
  • Przebudowa sieci trakcyjnej;
  • Przebudowa urządzeń srk. 

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z INWESTYCJI

  • podniesienie prędkości maksymalnej dla pociągów pasażerskich do 160 km/h, dla pociągów towarowych do 120 km/h; 
  • poprawa parametrów połączeń o charakterze aglomeracyjnym – przejęcie ruchu aglomeracyjnego przez nowo wybudowane tory na odcinku Kraków Główny Osobowy – Kraków Płaszów – Kraków Bieżanów; 
  • likwidacja istotnego wąskiego gardła (węzeł krakowski);
  • utworzenie „węzłów przesiadkowych kolei” z innymi ośrodkami transportu publicznego; 
  • integracja odcinków objętych wcześniejszymi projektami inwestycyjnymi (Katowice – Kraków Towarowy oraz Rudzice – Medyka).

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *

240 872 577,00 EUR

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *

194 914 089,31 EUR

CZAS REALIZACJI PROJEKTU *

07.2016 - 12.2023

* Źródło: GRANT AGREEMENT

WARTOŚĆ PROJEKTU **

1 391 335 935,01 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA **

168 958 705,68 PLN

** Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.


ZDJĘCIA