Powrót
Prace na linii kolejowej nr 12 na odcinku Skierniewice – Łuków (C–E20), most na Wiśle
ZAKRES PROJEKTU
- rozbiórka mostu nad rzeką Wisłą oraz budowa nowego obiektu,
- przebudowa torowiska oraz dobudowanie drugiego toru,
- przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym,
- rozbiórka posterunku odstępowego Kępa Gliniecka,
- wymiana konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej.
KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z INWESTYCJI
- skrócenie czasu jazdy pociągów w ruchu międzynarodowym, międzyregionalnym i między aglomeracyjnym,
- poprawa przepustowości linii,
- zwiększenie dostępności transportu kolejowego,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego,
- racjonalizacja kosztów eksploatacji i utrzymania zarządzanej infrastruktury oraz ograniczenie dewastacji infrastruktury kolejowej na przedmiotowej linii,
- zapewnienie interoperacyjności kolei,
- zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu kolejowego na środowisko.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *
104 349 247 EUR
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *
52 174 623,50 EUR
CZAS REALIZACJI PROJEKTU *
2024 – 2027
* Źródło: Grant Agreement
WARTOŚĆ PROJEKTU **
471 932 970,43 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA **
334 194 371,79 PLN
** Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.