Powrót

Prace na linii kolejowej nr 12 na odcinku Skierniewice – Łuków (C–E20), most na Wiśle

Oznaczenie: Logo PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., barwy Rzeczpospolitej Polskiej, flaga Unii Europejskiej, Dofinansowane przez Unię Europejską

ZAKRES PROJEKTU

  • rozbiórka mostu nad rzeką Wisłą oraz budowa nowego obiektu,
  • przebudowa torowiska oraz dobudowanie drugiego toru, 
  • przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym,
  • rozbiórka posterunku odstępowego Kępa Gliniecka,
  • wymiana konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej.

KORZYŚCI WYNIKAJĄCE Z INWESTYCJI

  • skrócenie czasu jazdy pociągów w ruchu międzynarodowym, międzyregionalnym i między aglomeracyjnym,
  • poprawa przepustowości linii,
  • zwiększenie dostępności transportu kolejowego,
  • poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego,
  • racjonalizacja kosztów eksploatacji i utrzymania zarządzanej infrastruktury oraz ograniczenie dewastacji infrastruktury kolejowej na przedmiotowej linii,
  • zapewnienie interoperacyjności kolei,
  • zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu kolejowego na środowisko.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *

104 349 247 EUR

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *

52 174 623,50 EUR

CZAS REALIZACJI PROJEKTU *

2024 – 2027

* Źródło: Grant Agreement 

WARTOŚĆ PROJEKTU **

471 932 970,43 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA **

334 194 371,79 PLN

** Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.