Powrót

Digitalizacja infrastruktury kolejowej poprzez zabudowę nowoczesnych urządzeń i systemów – etap II

Oznaczenie: Logo Krajowego Planu Odbudowy, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo Unia Europejska, logo PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Projekt dotyczy centralizacji i automatyzację urządzeń srk na stacjach kolejowych oraz w obrębie wybranych przejazdów kolejowo-drogowych, między innymi poprzez ich przebudowę, zmianę kategorii przejazdu oraz zabudowę nowoczesnych urządzeń zabezpieczających i sterujących.

PROJEKT ZOSTAŁ PODZIELONY NA NASTĘPUJĄCE ZADANIA:

Zadanie 1: Przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacjach Warszawa Wileńska Marki, Warszawa Wileńska. 

Zadanie 2: Zabudowa nakładek komputerowych na stacjach Kobylnica, Biskupice ze sterowania zdalnego z Kobylnicy. 

Zadanie 3: Modernizacja urządzeń srk i przeniesienie sterowania z podg Szczygłowice Kopalnia do stacji Leszczyny. 

Zadanie 4: Zabudowa urządzeń zdalnego sterowania na linii kolejowej nr 26 dla sterowania ze stacji Jedlnia Letnisko stacjami Jedlnia Letnisko, Pionki, Żytkowice i Garbatka Letnisko. 

Zadanie 5: Budowa urządzeń zdalnego sterowania na stacji Rząsawa wraz z włączeniem do sterowania stacji Rząsawa Cykarzew Brzeźnica nad Wartą i Biała Pajęczańska.

GRUPY DOCELOWE

Pracownicy kolei zaangażowani w prowadzenie ruchu pociągów, pasażerowie.

CEL

Projekt ma na celu zapobieżenie degradacji stanu urządzeń sterowania ruchem kolejowym, a w konsekwencji długofalową poprawę stanu bezpieczeństwa ruchu kolejowego. Prace obejmują centralizację urządzeń sterowania ruchem kolejowych (poprzez np.: połączenie urządzeń z nastawni dysponującej i wykonawczej w obrębie jednego posterunku ruchu) lub automatyzację (np. zmiana kategorii przejazdu).

EFEKTY PROJEKTU

  • unowocześnienie systemu transportu kolejowego, 
  • zwiększenie efektywności wykorzystania infrastruktury kolejowej, 
  • zwiększenie niezawodności systemu sterowania ruchem kolejowym,
  • redukcja kosztów utrzymania i obsługi systemu sterowania ruchem kolejowym,
  • zapewnienie bezpieczeństwa użytkowania linii kolejowej, 
  • redukcja zagrożeń eksploatacyjnych,
  • poprawa konkurencyjności transportu kolejowego. 

WARTOŚĆ PROJEKTU *

80 893 900 PLN

WYSOKOŚĆ WKŁADU UE *

80 893 900 PLN

CZAS REALIZACJI

2023 – 2025

* Źródło: Umowa o objęcie przedsięwzięcia wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego nr KPOD.09.12-IW.02-0001/23