Powrót

Likwidacja wąskich gardeł i zwiększenie przepustowości linii kolejowych - etap I

Oznaczenie: Logo Krajowego Planu Odbudowy, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo Unia Europejska, logo PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Zadanie 1: Dobudowa krawędzi peronów na stacji Wola Rzędzińska na linii kolejowej nr 91 Kraków Główny – Medyka.

Zadanie 2: Zabudowa posterunków odstępowych na szlakach Mikołajów - Skrzynki - Tomaszów Mazowiecki - linia kolejowa nr 25.

Zadanie 3: Przebudowa peronów na stacji Trzemeszno dla poprawy obsługi składów pasażerskich.

Zadanie 4: Zabudowa APO Kolumna na linii kolejowej nr 14 odcinek  Łódź Kaliska - Zduńska Wola.

Zadanie 5: Zwiększenie przepustowości odcinek Bardo Przyłęk - Kłodzko Miasto na linii kolejowej nr 276 Wrocław Główny - Międzylesie - budowa posterunku odstępowego.

Zadanie 6: Poprawa funkcjonalności stacji Kielce Herbskie - zabudowa rozjazdów poprawiających funkcjonalność.

GRUPY DOCELOWE

Pracownicy kolei, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu, przedstawiciele podmiotów gospodarczych bezpośrednio sąsiadujących z inwestycją. 

CEL

Zmniejszenie kosztów utrzymaniowych, optymalizacja procesu prowadzenia ruchu kolejowego, poprawa przepustowości linii kolejowych, zabudowa nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym na sieci kolejowej, poprawa parametrów technicznych i eksploatacyjnych linii kolejowych, poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego, dostosowanie infrastruktury kolejowej do rzeczywistych potrzeb przewoźników i kontrahentów oraz prognozowanych kierunków rozwoju sieci kolejowej, racjonalizacja kosztów eksploatacji i utrzymania zarządzanej infrastruktury.

WARTOŚĆ PROJEKTU *

84 400 000 PLN

WYSOKOŚĆ WKŁADU UE *

84 400 000 PLN

CZAS REALIZACJI

2023 – 2025

* Źródło: Umowa o objęcie przedsięwzięcia wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego nr KPOD.09.07-IW.02-0009/23