Likwidacja wąskich gardeł i zwiększenie przepustowości linii kolejowych - etap I
Zadanie 1: Dobudowa krawędzi peronów na stacji Wola Rzędzińska na linii kolejowej nr 91 Kraków Główny – Medyka.
Zadanie 2: Zabudowa posterunków odstępowych na szlakach Mikołajów - Skrzynki - Tomaszów Mazowiecki - linia kolejowa nr 25.
Zadanie 3: Przebudowa peronów na stacji Trzemeszno dla poprawy obsługi składów pasażerskich.
Zadanie 4: Zabudowa APO Kolumna na linii kolejowej nr 14 odcinek Łódź Kaliska - Zduńska Wola.
Zadanie 5: Zwiększenie przepustowości odcinek Bardo Przyłęk - Kłodzko Miasto na linii kolejowej nr 276 Wrocław Główny - Międzylesie - budowa posterunku odstępowego.
Zadanie 6: Poprawa funkcjonalności stacji Kielce Herbskie - zabudowa rozjazdów poprawiających funkcjonalność.
GRUPY DOCELOWE
Pracownicy kolei, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu, przedstawiciele podmiotów gospodarczych bezpośrednio sąsiadujących z inwestycją.
CEL
Zmniejszenie kosztów utrzymaniowych, optymalizacja procesu prowadzenia ruchu kolejowego, poprawa przepustowości linii kolejowych, zabudowa nowoczesnych urządzeń sterowania ruchem kolejowym na sieci kolejowej, poprawa parametrów technicznych i eksploatacyjnych linii kolejowych, poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego, dostosowanie infrastruktury kolejowej do rzeczywistych potrzeb przewoźników i kontrahentów oraz prognozowanych kierunków rozwoju sieci kolejowej, racjonalizacja kosztów eksploatacji i utrzymania zarządzanej infrastruktury.
WARTOŚĆ PROJEKTU *
84 400 000 PLN
WYSOKOŚĆ WKŁADU UE *
84 400 000 PLN
CZAS REALIZACJI
2023 – 2025
* Źródło: Umowa o objęcie przedsięwzięcia wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego nr KPOD.09.07-IW.02-0009/23