Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych - etap III
Projekt obejmuje modernizację 18 przejazdów kolejowo-drogowych na terenie całego kraju, w tym:
- zabudowę samoczynnego systemu przejazdowego na 17 przejazdach,
- zabudowę systemu telewizji użytkowej TVu na 14 przejazdach,
- zabudowę tarcz ostrzegawczych na 17 przejazdach,
- zabudowę urządzeń rogatkowych na 10 przejazdach,
- przebudowę oświetlenia na 15 przejazdach.
PROJEKT ZOSTAŁ PODZIELONY NA NASTĘPUJĄCE ZADANIA:
Zadanie 1: Wymiana systemów przejazdowych SSP na przejazdach kolejowo-drogowych: linia kolejowa nr 143 w km 128,160; 130,426; 136,166; 139,139; 144,715; linia kolejowa nr 751 w km 4,842.
Zadanie 2: Wymiana systemu przejazdowego SSP na przejeździe kolejowo-drogowym na linii kolejowej nr 281 w km 5,624.
Zadanie 3: Wymiana systemów przejazdowych SSP na przejazdach kolejowo-drogowych: linia kolejowa nr 273 w km 61,577; 61,896.
Zadanie 4: Wymiana systemów przejazdowych SSP na przejazdach kolejowo-drogowych: linia kolejowa nr 14 w km 284,071; 290,427; 292,562.
Zadanie 5: Zabudowa, wymiana urządzeń przejazdowych na sieci PLK SA - IZ Sosnowiec - 4 przejazdy linia kolejowa nr 139 – km 88,626 linia kolejowa nr 139 – km 103,221, linia kolejowa nr 179 – km 6,901, linia kolejowa nr 179 – km 9,343.
Zadanie 6: Zabudowa, wymiana urządzeń przejazdowych na sieci PLK SA - IZ Sosnowiec - 1 przejazd nr 693 w km 2,127.
Zadanie 7: Wymiana systemu przejazdowego SSP na przejeździe kolejowo-drogowym na linii kolejowej nr 277 w km 65,291.
GRUPY DOCELOWE
Pracownicy kolei zaangażowani w prowadzenie ruchu pociągów, pasażerowie, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu, przedstawiciele podmiotów gospodarczych bezpośrednio sąsiadujących z inwestycją.
CEL
Poprawa bezpieczeństwa i sprawności ruchu kolejowego, unowocześnienie systemu transportowego i wdrożenie cyfrowych rozwiązań poprawiających efektywność wykorzystania infrastruktury transportowej.
EFEKTY PROJEKTU
- dostosowanie infrastruktury kolejowej do rzeczywistych potrzeb przewoźników i kontrahentów oraz do prognozowanych kierunków rozwoju,
- zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych poprzez zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technicznych,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego,
- poprawa komfortu podróży i obsługi pasażerów,
- racjonalizacja kosztów eksploatacji i utrzymania infrastruktury poprzez zastosowanie nowych podzespołów o wysokiej trwałości i niezawodności,
- ograniczenie dewastacji infrastruktury kolejowej na przejazdach z uwagi na zamontowany monitoring,
- możliwość centralizacji urządzeń przejazdowych i uelastycznienie współpracy z różnymi systemami i urządzeniami sterowania ruchem kolejowym.
WARTOŚĆ PROJEKTU *
25 531 000,00 PLN
WYSOKOŚĆ WKŁADU UE *
25 531 000,00 PLN
CZAS REALIZACJI
2023 – 2025
* Źródło: Umowa o objęcie przedsięwzięcia wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego nr KPOD.09.07-IW.02-0012/23