Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych - etap VI
Projekt obejmuje modernizację 57 przejazdów kolejowo-drogowych na terenie całego kraju, w tym:
- Zabudowę samoczynnego systemu przejazdowego na 57 przejazdach,
- Zabudowę systemu telewizji użytkowej TVu na 10 przejazdach,
- Przebudowę oświetlenia na 51 przejazdach,
- Zabudowę tarcz ostrzegawczych na 48 przejazdach,
- Zabudowę urządzeń rogatkowych na 10 przejazdach,
- Poprawa nawierzchni drogowej na 2 przejazdach.
PROJEKT ZOSTAŁ PODZIELONY NA NASTĘPUJĄCE ZADANIA:
Zadanie 1: Wymiana urządzeń przejazdowych typu COB-58, COB-63 oraz COB-63A na sieci PKP Polskie Linie Kolejowe S.A - IZ Ostrów Wielkopolski.
Zadanie 2: Wymiana urządzeń przejazdowych typu SPA-1 i SPA-2 na sieci PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - IZ Ostrów Wielkopolski".
Zadanie 3: Wymiana urządzeń przejazdowych mechanicznych eksploatowanych na przejazdach kolejowo-drogowych na sieci zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA. - IZ Ostrów Wielkopolski.
Zadanie 4: Wymiana urządzeń przejazdowych typu COB-63 w wybranych lokalizacjach na liniach kolejowych nr 7, 68, 69, 72.
Zadanie 5: Wymiana urządzeń przejazdowych typu SPA-1 i SPA-2 na sieci PKP PLK SA IZ Opole lk 276.
Zadanie 6: Wymiana urządzeń przejazdowych typu SPA-1, SPA-2A w wybranych lokalizacjach na liniach kolejowej nr 7, 68, 69.
GRUPY DOCELOWE
Pracownicy kolei zaangażowani w prowadzenie ruchu pociągów, pasażerowie, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu, przedstawiciele podmiotów gospodarczych bezpośrednio sąsiadujących z inwestycją.
CEL
Poprawa bezpieczeństwa i sprawności ruchu kolejowego, unowocześnienie systemu transportowego i wdrożenie cyfrowych rozwiązań poprawiających efektywność wykorzystania infrastruktury transportowej.
EFEKTY PROJEKTU
- dostosowanie infrastruktury kolejowej do rzeczywistych potrzeb przewoźników i kontrahentów oraz do prognozowanych kierunków rozwoju,
- zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych poprzez zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technicznych,
- poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego,
- poprawa komfortu podróży i obsługi pasażerów,
- racjonalizacja kosztów eksploatacji i utrzymania infrastruktury poprzez zastosowanie nowych podzespołów o wysokiej trwałości i niezawodności,
- ograniczenie dewastacji infrastruktury kolejowej na przejazdach z uwagi na zamontowany monitoring,
- możliwość centralizacji urządzeń przejazdowych i uelastycznienie współpracy z różnymi systemami i urządzeniami sterowania ruchem kolejowym.
WARTOŚĆ PROJEKTU *
100 914 000,00 PLN
WYSOKOŚĆ WKŁADU UE *
100 914 000,00 PLN
CZAS REALIZACJI
2024 – 2026
* Źródło: Umowa o objęcie przedsięwzięcia wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego nr KPOD.09.07-IW.02-0014/23