Powrót

Poprawa bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych - etap VI

Oznaczenie: Logo Krajowego Planu Odbudowy, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo Unia Europejska, logo PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Projekt obejmuje modernizację 57 przejazdów kolejowo-drogowych na terenie całego kraju, w tym: 

  • Zabudowę samoczynnego systemu przejazdowego na 57 przejazdach,
  • Zabudowę systemu telewizji użytkowej TVu na 10 przejazdach,
  • Przebudowę oświetlenia na 51 przejazdach,
  • Zabudowę tarcz ostrzegawczych na 48 przejazdach,
  • Zabudowę urządzeń rogatkowych na 10 przejazdach,
  • Poprawa nawierzchni drogowej na 2 przejazdach.

PROJEKT ZOSTAŁ PODZIELONY NA NASTĘPUJĄCE ZADANIA:

Zadanie 1: Wymiana urządzeń przejazdowych typu COB-58, COB-63 oraz COB-63A na sieci PKP Polskie Linie Kolejowe S.A - IZ Ostrów Wielkopolski.

Zadanie 2: Wymiana urządzeń przejazdowych typu SPA-1 i SPA-2 na sieci PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. - IZ Ostrów Wielkopolski".

Zadanie 3: Wymiana urządzeń przejazdowych mechanicznych eksploatowanych na przejazdach kolejowo-drogowych na sieci zarządzanej przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA. - IZ Ostrów Wielkopolski.

Zadanie 4: Wymiana urządzeń przejazdowych typu COB-63 w wybranych lokalizacjach na liniach kolejowych nr 7, 68, 69, 72.

Zadanie 5: Wymiana urządzeń przejazdowych typu SPA-1 i SPA-2 na sieci PKP PLK SA IZ Opole lk 276.

Zadanie 6: Wymiana urządzeń przejazdowych typu SPA-1, SPA-2A w wybranych lokalizacjach na liniach kolejowej nr 7, 68, 69.

GRUPY DOCELOWE

Pracownicy kolei zaangażowani w prowadzenie ruchu pociągów, pasażerowie, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu, przedstawiciele podmiotów gospodarczych bezpośrednio sąsiadujących z inwestycją.

CEL

Poprawa bezpieczeństwa i sprawności ruchu kolejowego, unowocześnienie systemu transportowego i wdrożenie cyfrowych rozwiązań poprawiających efektywność wykorzystania infrastruktury transportowej.

EFEKTY PROJEKTU

  • dostosowanie infrastruktury kolejowej do rzeczywistych potrzeb przewoźników i kontrahentów oraz do prognozowanych kierunków rozwoju,
  • zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych poprzez zastosowanie nowoczesnych rozwiązań technicznych,
  • poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego,
  • poprawa komfortu podróży i obsługi pasażerów,
  • racjonalizacja kosztów eksploatacji i utrzymania infrastruktury poprzez zastosowanie nowych podzespołów o wysokiej trwałości i niezawodności,
  • ograniczenie dewastacji infrastruktury kolejowej na przejazdach z uwagi na zamontowany monitoring,
  • możliwość centralizacji urządzeń przejazdowych i uelastycznienie współpracy z różnymi systemami i urządzeniami sterowania ruchem kolejowym.

WARTOŚĆ PROJEKTU *

100 914 000,00 PLN

WYSOKOŚĆ WKŁADU UE *

100 914 000,00 PLN

CZAS REALIZACJI

2024 – 2026

* Źródło: Umowa o objęcie przedsięwzięcia wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego nr KPOD.09.07-IW.02-0014/23