Powrót

Prace na linii kolejowej 148 na odc. Pszczyna-Żory

Oznaczenie: Logo Krajowego Planu Odbudowy, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo Unia Europejska, logo PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Projekt obejmuje zaprojektowanie oraz kompleksową modernizację jednotorowej zelektryfikowanej linii kolejowej nr 148 od km 2,753 do 22,631 w zakresie układu torowego, obiektów inżynieryjnych, układów drogowych, obiektów obsługi podróżnych, obiektów kubaturowych, urządzeń sterowania ruchem kolejowym, sieci trakcyjnej, telekomunikacji, elektroenergetyki, instalacji sanitarnych, urządzeń ochrony środowiska. Część zakresów prac, np. w urządzeniach srk czy związanych z regulacją toru może wykraczać poza wskazany powyżej zakres kilometrowy prac na linii nr 148.

GRUPY DOCELOWE

Pracownicy kolei, przewoźnicy kolejowi, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu, czyli potencjalni pasażerowie, przedstawiciele podmiotów gospodarczych bezpośrednio sąsiadujących z inwestycją. 

EFEKTY PROJEKTU

  • skrócenie czasu jazdy pociągów w ruchu międzynarodowym, międzyregionalnym i międzyaglomeracyjnym,
  • poprawa przepustowości linii,
  • zwiększenie dostępności transportu kolejowego,
  • poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego,
  • dostosowanie obiektów obsługi podróżnych dla osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej możliwości poruszania się,
  • racjonalizacji kosztów eksploatacji i utrzymania zarządzanej infrastruktury oraz ograniczenia dewastacji infrastruktury kolejowej na przedmiotowej linii,
  • zapewnienie interoperacyjności kolei,
  • zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu kolejowego na środowisko.

EFEKTY PROJEKTU

  • skrócenie czasu jazdy pociągów w ruchu międzynarodowym, międzyregionalnym i międzyaglomeracyjnym,
  • poprawa przepustowości linii,
  • zwiększenie dostępności transportu kolejowego,
  • poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego,
  • dostosowanie obiektów obsługi podróżnych dla osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej możliwości poruszania się,
  • racjonalizacji kosztów eksploatacji i utrzymania zarządzanej infrastruktury oraz ograniczenia dewastacji infrastruktury kolejowej na przedmiotowej linii,
  • zapewnienie interoperacyjności kolei,
  • zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu kolejowego na środowisko.

WARTOŚĆ PROJEKTU *

390 000 000,00 PLN

WYSOKOŚĆ WKŁADU UE *

390 000 000,00 PLN

CZAS REALIZACJI

2024 – 2026

* Źródło: Umowa o objęcie przedsięwzięcia wsparciem bezzwrotnym z planu rozwojowego nr KPOD.09.07-IW.02-0022/23