Powrót

„Modernizacja linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, Etap I” Nr ISPA/FS 2001/PL/16/P/PT/012

ISPA

Oznaczenie: logo Unii Europejskiej - Fundusz Spójności, Logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., barwy Rzeczpospolitej Polskiej

ZAKRES PROJEKTU

Zakres rzeczowy obejmował modernizację sieci trakcyjnej, przebudowę drogi kolejowej (tj. podtorza i nawierzchni kolejowej) wraz z obiektami inżynieryjnymi, nawierzchnię przejazdów w poziomie szyn, na odcinkach szlakowych pomiędzy głównymi stacjami: Siedlce, Łuków, Międzyrzec Podlaski, Biała Podlaska oraz Terespol.

CELE PROJEKTU

Celem inwestycji było uzyskanie max prędkości V=160 km/h w ruchu pasażerskim i V=120 km/h w ruchu towarowym; dostosowanie odcinka do norm AGTC i AGC w zakresie dopuszczalnych nacisków na oś, umożliwiających przejazd pociągów o nacisku 22,5 t na oś; zwiększenie bezpieczeństwa ruchu na przejazdach kolejowych; zwiększenie bezpieczeństwa przewozów.

KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU

261 362 302,16 EUR – koszty na kwalifikowany zakres rzeczowy projektu.

CZAS REALIZACJI PROJEKTU

2004 - 2010

KONTRAKTY ZREALIZOWANE W RAMACH PROJEKTU

  • 2001/PL/16/P/PT/012-01 – Wykonanie dokumentacji przetargowej dla projektu „Modernizacja linii kolejowej E 20 Siedlce – Terespol”;
  • 2001/PL/16/P/PT/012-02 – Pomoc techniczna dla przygotowania Etapu II;
  • 2001/PL/16/P/PT/012-03 – Nadzór nad robotami dla projektu; „Modernizacja linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, Etap I”;
  • 2001/PL/16/P/PT/012-04 Lot A – Roboty współfinansowane przez Unię Europejską w ramach programu ISPA/FS nr 2001/PL/16/P/PT/012 „Modernizacja linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol Etap I” (odcinek Siedlce – Łuków);
  • 52001/PL/16/P/PT/012-04 Lot B-2 – Roboty współfinansowane przez Unię Europejską w ramach projektu ISPA/FS nr 2001/PL/16/P/PT/012 „Modernizacja linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, Etap I” (odcinek Łuków – Międzyrzec Podlaski);
  • 2001/PL/16/P/PT/012-04 Lot C – Roboty współfinansowane przez Unię Europejską w ramach Programu FS nr 2001/PL/16/P/PT/012 ‘Modernizacja linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, Etap I” (odcinek Międzyrzec Podlaski – Biała Podlaska);
  • 2001/PL/16/P/PT/012-04 Lot D-2 –Roboty współfinansowane przez Unię Europejską w ramach projektu ISPA/FS nr 2001/PL/16/P/PT/012 „Modernizacja linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, Etap I” (odcinek Biała Podlaska – Chotyłów – granica państwa);
  • 2001/PL/16/P/PT/012-03A – Umowa na kontynuację nadzoru nad robotami w ramach projektu ISPA/FS nr 2001/PL/16/P/PT/012 „Modernizacja linii kolejowej E 20 na odcinku Siedlce – Terespol, Etap I”;
  • Ponadto, w ramach projektu podpisano i zrealizowano do końca 2010 r. cztery umowy na roboty dodatkowe (niezbędne do wykonania i osiągnięcia celów projektu), sfinansowane z kosztów niekwalifikowanych projektu;
  • Projekt zakończono 31 grudnia 2010 r.

KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA I ŚRODOWISKA

Zwiększenie bezpieczeństwa ruchu pociągów oraz przepustowości linii na zmodernizowanych odcinkach, polepszenie komfortu obsługi pasażerów ograniczenie hałasu i drgań związanych z eksploatacją linii kolejowej oraz zmniejszenie oddziaływania linii kolejowej jako bariery dla migracji małych zwierząt.