Opracowanie innowacyjnej metodyki i informatycznego systemu zarządzania dla kodyfikacji linii kolejowej
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
ZAKRES PROJEKTU
Opracowanie innowacyjnej metodyki i informatycznego systemu zarządzania dla kodyfikacji linii kolejowej
CELE PROJEKTU
Jednym z warunków zwiększenia przewozów ładunków transportem kolejowym jest kodyfikacja linii kolejowych dla potrzeb transportu intermodalnego i przewozu przesyłek z przekroczoną skrajnią ładunkową. Kodyfikacji powinny podlegać wszystkie linie docelowej sieci kolejowej, na których przewidziany jest ruch pociągów towarowych.
Przedmiotem Projektu jest przedsięwzięcie polegające na przeprowadzeniu prac badawczo rozwojowych, których głównym celem jest opracowanie prototypu informatycznego systemu zarządzania kodyfikacją linii kolejowych, działającego w trybie interaktywnym z różnych pozycji decyzyjnych (centrala, region), przy wykorzystaniu wymiany danych poprzez dedykowane łącza sieci intranetowej.
Projekt ten jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka ze środków przeznaczonych na działania 1.4 - 4.1 Wsparcie projektów celowych oraz wsparcie wdrożeń wyników prac B+R.
Projekt został podzielony na dwa etapy:
- Etap I (Działanie 1.4) - Rezultatem części badawczej projektu będzie opracowanie metodyki kodyfikacji linii kolejowych, dla wybranego odcinka testowego, na podstawie parametrów skrajni wyznaczonych w oparciu o interaktywny pomiar szczegółów na modelu przestrzennym infrastruktury pasa kolejowego.
Zadania:
- Pozyskiwanie danych fotogrametrycznych w aspekcie modelowania przestrzennego skrajni budowli na liniach kolejowych.
- Opracowanie metodyki budowy przestrzennego modelu wektorowego infrastruktury skrajni kolejowej.
- Automatyczne teksturowanie elementów przestrzeni opisujących skrajnie linii kolejowych.
- Opracowanie metodyki aktualizacji skrajni obiektów na liniach kolejowych.
- Opracowanie struktury przestrzennej bazy danych infrastruktury skrajni linii kolejowych.
- Opracowanie metodyki wyznaczania kinematycznej skrajni ładunkowej.
- Interaktywne nadawanie kodu dla linii kolejowej.
- Opracowanie założeń i struktury informatycznego systemu zarządzania procesem nadawania kodów dla linii kolejowych.
- Etap II (Działanie 4.1) - Rezultatem części wdrożeniowej projektu będzie utworzenie bazy danych dla wybranej tranzytowej linii kolejowej z wykorzystaniem zakupionej platformy skanerowej oraz instalacja informatycznego systemu kodyfikacji linii kolejowych w PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Podstawowym wymogiem dla bazy kodyfikacji linii kolejowej będzie jej aktualność.
Zadania:
- Pozyskanie danych fotogrametrycznych dla wdrożenia kodyfikacji na linii kolejowej C – 30/1.
- Zasilanie przestrzennej bazy danych infrastruktury kolejowej linii C – 30/1.
- Budowa i testowanie informatycznego systemu zarządzania procesem kodyfikacji linii kolejowych w Polsce.
- Przeprowadzenie interaktywnej kodyfikacji na linii kolejowej C – 30/1
KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU
Wartość projektu: 10 857 300 PLN
Udział Unii Europejskiej: 2 586 750 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
Okres realizacji: 2010 – 2015
KONTRAKTY ZAKOŃCZONE
Opracowanie innowacyjnej metodyki i informatycznego systemu zarządzania dla kodyfikacji linii kolejowej – Etap I
KONTRAKTY REALIZOWANE OBECNIE W RAMACH PROJEKTU
Opracowanie innowacyjnej metodyki i informatycznego systemu zarządzania dla kodyfikacji linii kolejowej – Etap II
DOTACJE NA INNOWACJE PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ UNIĘ EUROPEJSKĄ Z EUROPEJSKIEGO FUNDUSZU ROZWOJU REGIONALNEGO