Powrót

Budowa bazowej infrastruktury do uruchomienia Wrocławskiej Kolei Metropolitalnej. Poprawa jakości połączeń z Legnicy do Wrocławia na odcinku Środa Śląska – Wrocław

Oznaczenie: Logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., barwy Rzeczpospolitej Polskiej, godło Polski

ZAKRES PROJEKTU

  • odbudowa stacji Wrocław Świebodzki z 3 torami i 3 krawędziami peronowymi (2 perony) z pozostawieniem rezerwy pod przyszłą rozbudowę o kierunek Wrocław Mikołajów, 
  • budowa drugiego toru linii kolejowej nr 757 od głowicy stacji Wrocław Świebodzki do p.odg. Wrocław Muchobór,
  • budowa czwartej krawędzi peronowej na Wrocław Muchobór; 
  • przebudowa p.o. Środa Śląska umożliwiająca kończenie biegu pociągów z wjazdem i wyjazdem od strony Wrocławia poprzez budowę dwóch torów do kończenia biegu (odsunięcie toru nr 1 głównego zasadniczego od dotychczasowej lokalizacji i zabudowa dwóch torów odstawczych między torami głównymi zasadniczymi),
  • budowa dwóch peronów dwukrawędziowych st. Środa Śląska (wewnętrzne krawędzie do ruchu aglomeracyjnego, zewnętrzne przy torach głównych zasadniczych dla pociągów regionalnych i dalekobieżnych) z dojściem za pomocą przejścia podziemnego. 

CEL PROJEKTU

Przywrócenie ruchu kolejowego na Dworcu Świebodzkim i usprawnienie połączenia Legnicy z Wrocławiem.

EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU

  • odbudowa i reelektryfikacja stacji Wrocław Świebodzki,
  • prace na odcinku Wrocław Świebodzki – Wrocław Muchobór (z budową drugiego toru),
  • przebudowa p.o. Środa Śląska na stację kolejową (możliwość kończenia biegu pociągów),
  • Vmax 60÷100 km/h,
  • czas przejazdu Legnica – Wrocław – 40 min,
  • 95-tys. Legnica może zyskać sprawniejsze połączenia kolejowe z Wrocławiem.

GRUPY DOCELOWE

  • ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
  • osoby o ograniczonej możliwości poruszania się,
  • przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
  • media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
  • administracja rządowa i samorządowa,
  • organizacje pozarządowe.

CZAS REALIZACJI PROJEKTU

2023 – 2029

WARTOŚĆ PROJEKTU

215 680 000,00 PLN

WARTOŚĆ FINANSOWANIA LUB DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA

183 328 000,00 PLN