Powrót
Budowa bazowej infrastruktury do uruchomienia Wrocławskiej Kolei Metropolitalnej. Poprawa jakości połączeń z Legnicy do Wrocławia na odcinku Środa Śląska – Wrocław
ZAKRES PROJEKTU
- odbudowa stacji Wrocław Świebodzki z 3 torami i 3 krawędziami peronowymi (2 perony) z pozostawieniem rezerwy pod przyszłą rozbudowę o kierunek Wrocław Mikołajów,
- budowa drugiego toru linii kolejowej nr 757 od głowicy stacji Wrocław Świebodzki do p.odg. Wrocław Muchobór,
- budowa czwartej krawędzi peronowej na Wrocław Muchobór;
- przebudowa p.o. Środa Śląska umożliwiająca kończenie biegu pociągów z wjazdem i wyjazdem od strony Wrocławia poprzez budowę dwóch torów do kończenia biegu (odsunięcie toru nr 1 głównego zasadniczego od dotychczasowej lokalizacji i zabudowa dwóch torów odstawczych między torami głównymi zasadniczymi),
- budowa dwóch peronów dwukrawędziowych st. Środa Śląska (wewnętrzne krawędzie do ruchu aglomeracyjnego, zewnętrzne przy torach głównych zasadniczych dla pociągów regionalnych i dalekobieżnych) z dojściem za pomocą przejścia podziemnego.
CEL PROJEKTU
Przywrócenie ruchu kolejowego na Dworcu Świebodzkim i usprawnienie połączenia Legnicy z Wrocławiem.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- odbudowa i reelektryfikacja stacji Wrocław Świebodzki,
- prace na odcinku Wrocław Świebodzki – Wrocław Muchobór (z budową drugiego toru),
- przebudowa p.o. Środa Śląska na stację kolejową (możliwość kończenia biegu pociągów),
- Vmax 60÷100 km/h,
- czas przejazdu Legnica – Wrocław – 40 min,
- 95-tys. Legnica może zyskać sprawniejsze połączenia kolejowe z Wrocławiem.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- osoby o ograniczonej możliwości poruszania się,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
2023 – 2029
WARTOŚĆ PROJEKTU
215 680 000,00 PLN
WARTOŚĆ FINANSOWANIA LUB DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA
183 328 000,00 PLN