Powrót

Budowa linii łączącej linię kolejową nr 131 (Chorzew Siemkowice) z linią kolejową nr 181 (Wieluń)

Oznaczenie: Logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., barwy Rzeczpospolitej Polskiej, godło Polski

ZAKRES PROJEKTU

Budowa linii kolejowej łączącej LK131 z LK181, nowych peronów z dojściami i niezbędną infrastrukturą, obiektów inżynieryjnych z budową mostu nad Wartą, budowa sieci trakcyjnej i przebudowa istniejącej z budową i przebudową układu sterowania lokalnego odłącznikami sieci trakcyjnej, budowa podstacji trakcyjnej z liniami zasilającymi, budowa oraz przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych ze zjazdami oraz odwodnieniem, budowa i przebudowa sieci sanitarnych, elektroenergetycznych, srk i telekomunikacji.

CEL PROJEKTU

Uzyskanie połączenia Wielunia z Łodzią.

EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU

  • budowa jednotorowej zelektryfikowanej linii kolejowej,
  • Vmax pociągów pasażerskich 120 km/h (geometria dostosowana do Vmax 160 km/h),
  • Vmax pociągów towarowych 80 km/h,
  • budowa 5 punktów obsługi podróżnych (Wieluń Berlinek, Ruda Wieluńska, Wierzchlas, Drobnice, Siemkowice),
  • czas przejazdu Wieluń – Łódź – 1 h 39 min,
  • 1 miasto, tj. 21-tys. Wieluń, może zyskać połączenia kolejowe ze stolicą województwa.

GRUPY DOCELOWE

  • ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
  • osoby o ograniczonej możliwości poruszania się,
  • przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
  • media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
  • administracja rządowa i samorządowa,
  • organizacje pozarządowe.

CZAS REALIZACJI PROJEKTU

2023 - 2028

WARTOŚĆ PROJEKTU

580 367 000,00 PLN

WARTOŚĆ FINANSOWANIA LUB DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA

481 705 000,00 PLN