Budowa linii łączącej linię kolejową nr 131 (Chorzew Siemkowice) z linią kolejową nr 181 (Wieluń)
ZAKRES PROJEKTU
Budowa linii kolejowej łączącej LK131 z LK181, nowych peronów z dojściami i niezbędną infrastrukturą, obiektów inżynieryjnych z budową mostu nad Wartą, budowa sieci trakcyjnej i przebudowa istniejącej z budową i przebudową układu sterowania lokalnego odłącznikami sieci trakcyjnej, budowa podstacji trakcyjnej z liniami zasilającymi, budowa oraz przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych ze zjazdami oraz odwodnieniem, budowa i przebudowa sieci sanitarnych, elektroenergetycznych, srk i telekomunikacji.
CEL PROJEKTU
Uzyskanie połączenia Wielunia z Łodzią.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- budowa jednotorowej zelektryfikowanej linii kolejowej,
- Vmax pociągów pasażerskich 120 km/h (geometria dostosowana do Vmax 160 km/h),
- Vmax pociągów towarowych 80 km/h,
- budowa 5 punktów obsługi podróżnych (Wieluń Berlinek, Ruda Wieluńska, Wierzchlas, Drobnice, Siemkowice),
- czas przejazdu Wieluń – Łódź – 1 h 39 min,
- 1 miasto, tj. 21-tys. Wieluń, może zyskać połączenia kolejowe ze stolicą województwa.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- osoby o ograniczonej możliwości poruszania się,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
2023 - 2028
WARTOŚĆ PROJEKTU
580 367 000,00 PLN
WARTOŚĆ FINANSOWANIA LUB DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA
481 705 000,00 PLN