Powrót

Budowa nowej linii kolejowej Turek - Konin

Oznaczenie: Logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., barwy Rzeczpospolitej Polskiej, godło Polski

ZAKRES PROJEKTU

  • budowa zelektryfikowanej linii kolejowej,
  • zabudowa 12 rozjazdów,
  • budowa 7 peronów od dł. 200 m,
  • budowa 3 podstacji trakcyjnych,
  • budowa 63 obiektów inżynieryjnych, w tym m.in. 2 mostów nad Kanałem Ślesińskim i Wartą (rozp. teoret. 944 m i 608 m), tunelu pod autostradą A2,
  • linia umożliwia przejazd pociągów o długości 750 m. 

CEL PROJEKTU

Uzyskanie połączenia miasta Turek z Poznaniem.

EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU

  • budowa jednotorowej zelektryfikowanej linii kolejowej,
  • Vmax 160 km/h,
  • czas przejazdu Poznań – Turek - 130 min,
  • 7 punktów obsługi podróżnych (Brzeźno Konińskie, Żychlin Koniński, Żdżary Konińskie, Tuliszków, Słodków, Turek Zachodni, Turek),
  • 25-tys. Turek może zyskać dostęp do pasażerskich połączeń kolejowych.

GRUPY DOCELOWE

  • ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
  • osoby o ograniczonej możliwości poruszania się,
  • przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
  • media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
  • administracja rządowa i samorządowa,
  • organizacje pozarządowe.

CZAS REALIZACJI PROJEKTU

2023 - 2028

WARTOŚĆ PROJEKTU

660 982 000,00 PLN

WARTOŚĆ FINANSOWANIA LUB DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA

561 835 000,00 PLN