Powrót
Budowa nowej linii kolejowej Turek - Konin
ZAKRES PROJEKTU
- budowa zelektryfikowanej linii kolejowej,
- zabudowa 12 rozjazdów,
- budowa 7 peronów od dł. 200 m,
- budowa 3 podstacji trakcyjnych,
- budowa 63 obiektów inżynieryjnych, w tym m.in. 2 mostów nad Kanałem Ślesińskim i Wartą (rozp. teoret. 944 m i 608 m), tunelu pod autostradą A2,
- linia umożliwia przejazd pociągów o długości 750 m.
CEL PROJEKTU
Uzyskanie połączenia miasta Turek z Poznaniem.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- budowa jednotorowej zelektryfikowanej linii kolejowej,
- Vmax 160 km/h,
- czas przejazdu Poznań – Turek - 130 min,
- 7 punktów obsługi podróżnych (Brzeźno Konińskie, Żychlin Koniński, Żdżary Konińskie, Tuliszków, Słodków, Turek Zachodni, Turek),
- 25-tys. Turek może zyskać dostęp do pasażerskich połączeń kolejowych.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- osoby o ograniczonej możliwości poruszania się,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
2023 - 2028
WARTOŚĆ PROJEKTU
660 982 000,00 PLN
WARTOŚĆ FINANSOWANIA LUB DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA
561 835 000,00 PLN