Budowa połączenia kolejowego Kraków - Niepołomice
ZAKRES PROJEKTU
Budowa linii jednotorowej z włączeniem w linię 95 oraz sieci trakcyjnej, 6 rozjazdów, 14 przepustów, 4 wiaduktów, 1 peronu jednokrawędziowego, 2 peronów dwukrawędziowych, 2 przejazdów kolejowo-drogowych, SDIP; budowa nowych posterunków ruchu, przesunięcie koryta rzeki Drwinka.
CEL PROJEKTU
Uzyskanie połączenia Niepołomic z Krakowem.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- budowa nowej, jednotorowej zelektryfikowanej linii kolejowej Podgrabie Wisła (LK95) – Niepołomice Dworzec Autobusowy,
- Vmax 60÷80 km/h,
- czas przejazdu Niepołomice – Kraków: 29 min (przez Kraków Płaszów), 33 min (przez Kraków Nową Hutę),
- budowa 3 nowych punktów obsługi pasażerskiej (MAN, Boryczów, Niepołomice),
- 16-tys. Niepołomice mogą odzyskać połączenia kolejowe ze stolicą województwa.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- osoby o ograniczonej możliwości poruszania się,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
2023 – 2029
WARTOŚĆ PROJEKTU
323 547 000,00 PLN
WARTOŚĆ FINANSOWANIA LUB DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA
271 780 000,00 PLN