Powrót
Prace na linii nr 363 na odcinku Skwierzyna - Międzychód
ZAKRES PROJEKTU
- Rewitalizacja linii kolejowej nr 363 na odcinku około 30 km z budową 5 punktów obsługi podróżnych.
- Budowa punktów obsługi podróżnych na linii kolejowej nr 367 oraz mijanki Brzozowiec Gorzowski.
- Budowa posterunku odgałęźnego na linii kolejowej nr 203 - Gorzów Wielkopolski Wieprzyce oraz p.o. Gorzów Wielkopolski Zachód.
- Budowa linii kolejowej nr 415 Gorzów Wielkopolski Wieprzyce - Gorzów Wielkopolski Strefa Ekonomiczna, od km 5+148 do 11+862.
CEL PROJEKTU
Uzyskanie połączenia Międzychodu z Gorzowem Wielkopolskim.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- rewitalizacja linii kolejowej (bez elektryfikacji),
- budowa linii kolejowej do Strefy Ekonomicznej,
- Vmax 120 km/h (LK363) / 100 km/h (nowa linia),
- czas przejazdu Gorzów – Międzychód – 65 min,
- 15 punktów obsługi podróżnych (Wierzbno, Goraj, Przytoczna, Rokitno, Chełmsko, Trzebiszewo, Brzozowiec, Deszczno, Gorzów Wlkp.: Karnin, Zieleniec, Zakanale, Zamoście, Zachód, Wieprzyce, Strefa Ekonomiczna),
- 10-tys. Międzychód może uzyskać dostęp do pasażerskich połączeń kolejowych,
- 2 gminy i ok. 24 tys. mieszkańców mogą uzyskać dostęp do pasażerskich połączeń kolejowych.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- osoby o ograniczonej możliwości poruszania się,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
2024 – 2029
WARTOŚĆ PROJEKTU
328 357 000,00 PLN
WARTOŚĆ FINANSOWANIA LUB DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA
279 104 000,00 PLN