Powrót

Prace na linii nr 363 na odcinku Skwierzyna - Międzychód

Oznaczenie: Logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., barwy Rzeczpospolitej Polskiej, godło Polski

ZAKRES PROJEKTU

  • Rewitalizacja linii kolejowej nr 363 na odcinku około 30 km z budową 5 punktów obsługi podróżnych.
  • Budowa punktów obsługi podróżnych na linii kolejowej nr 367 oraz mijanki Brzozowiec Gorzowski.
  • Budowa posterunku odgałęźnego na linii kolejowej nr 203 - Gorzów Wielkopolski Wieprzyce oraz p.o. Gorzów Wielkopolski Zachód.
  • Budowa linii kolejowej nr 415 Gorzów Wielkopolski Wieprzyce - Gorzów Wielkopolski Strefa Ekonomiczna, od km 5+148 do 11+862. 

CEL PROJEKTU

Uzyskanie połączenia Międzychodu z Gorzowem Wielkopolskim.

EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU

  • rewitalizacja linii kolejowej (bez elektryfikacji),
  • budowa linii kolejowej do Strefy Ekonomicznej,
  • Vmax 120 km/h (LK363) / 100 km/h (nowa linia),
  • czas przejazdu Gorzów – Międzychód – 65 min,
  • 15 punktów obsługi podróżnych (Wierzbno, Goraj, Przytoczna, Rokitno, Chełmsko, Trzebiszewo, Brzozowiec, Deszczno, Gorzów Wlkp.: Karnin, Zieleniec, Zakanale, Zamoście, Zachód, Wieprzyce, Strefa Ekonomiczna),
  • 10-tys. Międzychód może uzyskać dostęp do pasażerskich połączeń kolejowych,
  • 2 gminy i ok. 24 tys. mieszkańców mogą uzyskać dostęp do pasażerskich połączeń kolejowych.

GRUPY DOCELOWE

  • ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
  • osoby o ograniczonej możliwości poruszania się,
  • przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
  • media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
  • administracja rządowa i samorządowa,
  • organizacje pozarządowe.

CZAS REALIZACJI PROJEKTU

2024 – 2029

WARTOŚĆ PROJEKTU

328 357 000,00 PLN

WARTOŚĆ FINANSOWANIA LUB DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA

279 104 000,00 PLN