Powrót

Rewitalizacja linii kolejowej nr 368 Międzychód - Szamotuły

Oznaczenie: Logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., barwy Rzeczpospolitej Polskiej, godło Polski

ZAKRES PROJEKTU

Rewitalizacja LK368 w zakresie przywrócenia ruchu pasażerskiego na odcinku Szamotuły - Międzychód dla prędkości 120 km/h, w tym przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i wiaduktów kolejowych, wiaduktów drogowych, mostów, przepustów oraz budowa obiektów obsługi podróżnych na: 

  • przystanku osobowym Szamotuły Zachodnie,
  • przystanku osobowym Szczepankowo, 
  • stacji Ostroróg,
  • przystanku osobowym Dobrojewo, 
  • przystanku osobowym Binino, 
  • przystanku osobowym Nojewo, 
  • przystanku osobowym Chrzypsko Wielkie, 
  • stacji Sieraków, 
  • przystanku osobowym Kłosowice, 
  • przystanku osobowym Międzychód Letnisko, 
  • stacji Międzychód. 

CEL PROJEKTU

Uzyskanie połączenia miasta Międzychód z Poznaniem.

EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU

  • rewitalizacja linii kolejowej (bez elektryfikacji),
  • Vmax 120 km/h,
  • czas przejazdu Poznań – Międzychód - 84 min,
  • 11 punktów obsługi podróżnych (Szamotuły Zachodnie, Szczepankowo, Ostroróg, Dobrojewo, Binino, Nojewo, Chrzypsko Wielkie, Sieraków Wielkopolski, Kłosowice, Międzychód Letnisko, Międzychód),
  • 10-tys. Międzychód może zyskać dostęp do pasażerskich połączeń kolejowych).

GRUPY DOCELOWE

  • ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
  • osoby o ograniczonej możliwości poruszania się,
  • przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
  • media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
  • administracja rządowa i samorządowa,
  • organizacje pozarządowe.

CZAS REALIZACJI PROJEKTU

2023 – 2028

WARTOŚĆ PROJEKTU

438 301 000,00 PLN

WARTOŚĆ FINANSOWANIA LUB DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA

372 556 000,00 PLN