Rewitalizacja linii kolejowej nr 368 Międzychód - Szamotuły
ZAKRES PROJEKTU
Rewitalizacja LK368 w zakresie przywrócenia ruchu pasażerskiego na odcinku Szamotuły - Międzychód dla prędkości 120 km/h, w tym przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i wiaduktów kolejowych, wiaduktów drogowych, mostów, przepustów oraz budowa obiektów obsługi podróżnych na:
- przystanku osobowym Szamotuły Zachodnie,
- przystanku osobowym Szczepankowo,
- stacji Ostroróg,
- przystanku osobowym Dobrojewo,
- przystanku osobowym Binino,
- przystanku osobowym Nojewo,
- przystanku osobowym Chrzypsko Wielkie,
- stacji Sieraków,
- przystanku osobowym Kłosowice,
- przystanku osobowym Międzychód Letnisko,
- stacji Międzychód.
CEL PROJEKTU
Uzyskanie połączenia miasta Międzychód z Poznaniem.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- rewitalizacja linii kolejowej (bez elektryfikacji),
- Vmax 120 km/h,
- czas przejazdu Poznań – Międzychód - 84 min,
- 11 punktów obsługi podróżnych (Szamotuły Zachodnie, Szczepankowo, Ostroróg, Dobrojewo, Binino, Nojewo, Chrzypsko Wielkie, Sieraków Wielkopolski, Kłosowice, Międzychód Letnisko, Międzychód),
- 10-tys. Międzychód może zyskać dostęp do pasażerskich połączeń kolejowych).
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- osoby o ograniczonej możliwości poruszania się,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
2023 – 2028
WARTOŚĆ PROJEKTU
438 301 000,00 PLN
WARTOŚĆ FINANSOWANIA LUB DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA
372 556 000,00 PLN