Powrót

Rewitalizacja linii kolejowej Zgorzelec - Bogatynia w celu włączenia Bogatyni do sieci regionalnego wojewódzkiego transportu kolejowego

Oznaczenie: Logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., barwy Rzeczpospolitej Polskiej, godło Polski

ZAKRES PROJEKTU

  • Wymiana nawierzchni toru na odcinkach linii 274, 779, 290, 786;
  • Rewitalizacja lub budowa peronów z dojściami:
  • St. Zgorzelec, st. Jerzmanki, st. Sulików, p.o. Bratków Zgorzelecki (opcjonalnie), st. Turoszów, p.o. Turoszów Kopalnia, p.o. Bogatynia;
  • Przebudowa ponad 20 przejazdów i przejść kolejowo-drogowych, w tym zabezpieczenie przejazdów na terenie KWB Turów;
  • Przebudowa urządzeń srk na stacjach w związku z podniesieniem prędkości (Zgorzelec, Jerzmanki, Studniska);
  • Dostosowanie i przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji Turoszów do współpracy z p.o. Bogatynia;
  • Zabudowa kontroli szlaku Turoszów – Bogatynia; 
  • Przebudowa urządzeń na przejazdach kolejowo-drogowych w związku z podniesieniem prędkości na linii;
  • Budowa sieci kablowej oraz urządzeń wzdłuż przedmiotowych linii kolejowych, w budynkach, na peronach;
  • Budowa oświetlenia na peronach i przejazdach kolejowo-drogowych;
  • Zabudowa urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów;
  • Rozbiórka i budowa 20 przepustów, 3 wiaduktów, 1 mostu;
  • Przebudowa 2 wiaduktów, 2 mostów i 1 ściany oporowej;
  • Rewitalizacja 2 przepustów, 5 wiaduktów;
  • Dostosowanie obiektów inżynieryjnych do obowiązujących przepisów (7 przepustów, 2 wiaduktów, 2 mostów. 

CEL PROJEKTU

Uzyskanie połączenia Bogatyni z Wrocławiem.

EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU

  • rewitalizacja linii nr: 274, 779, 290, 786 na odc. Zgorzelec – Krzewina Zgorzelecka oraz Trzciniec Zgorzelecki – Bogatynia (bez elektryfikacji),
  • Vmax 120 km/h (linia nr 274),
  • Vmax 60÷80 km/h (inne odcinki),
  • czas przejazdu Bogatynia – Wrocław – 2 h 37 min,
  • odbudowa/przebudowa 7 punktów obsługi pasażerskiej (Zgorzelec, Jerzmanki, Sulików, Bratków Zgorzelecki, Turoszów, Turoszów Kopalnia, Bogatynia),
  • 1 miasto, tj. 17-tys. Bogatynia, może zyskać połączenia kolejowe ze stolicą województwa.

GRUPY DOCELOWE

  • ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
  • osoby o ograniczonej możliwości poruszania się,
  • przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
  • media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
  • administracja rządowa i samorządowa,
  • organizacje pozarządowe.

CZAS REALIZACJI PROJEKTU

2023 – 2029

WARTOŚĆ PROJEKTU

321 828 000,00 PLN

WARTOŚĆ FINANSOWANIA LUB DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA

273 554 000,00 PLN