Powrót
Rewitalizacja linii kolejowej Zgorzelec - Bogatynia w celu włączenia Bogatyni do sieci regionalnego wojewódzkiego transportu kolejowego
ZAKRES PROJEKTU
- Wymiana nawierzchni toru na odcinkach linii 274, 779, 290, 786;
- Rewitalizacja lub budowa peronów z dojściami:
- St. Zgorzelec, st. Jerzmanki, st. Sulików, p.o. Bratków Zgorzelecki (opcjonalnie), st. Turoszów, p.o. Turoszów Kopalnia, p.o. Bogatynia;
- Przebudowa ponad 20 przejazdów i przejść kolejowo-drogowych, w tym zabezpieczenie przejazdów na terenie KWB Turów;
- Przebudowa urządzeń srk na stacjach w związku z podniesieniem prędkości (Zgorzelec, Jerzmanki, Studniska);
- Dostosowanie i przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym na stacji Turoszów do współpracy z p.o. Bogatynia;
- Zabudowa kontroli szlaku Turoszów – Bogatynia;
- Przebudowa urządzeń na przejazdach kolejowo-drogowych w związku z podniesieniem prędkości na linii;
- Budowa sieci kablowej oraz urządzeń wzdłuż przedmiotowych linii kolejowych, w budynkach, na peronach;
- Budowa oświetlenia na peronach i przejazdach kolejowo-drogowych;
- Zabudowa urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów;
- Rozbiórka i budowa 20 przepustów, 3 wiaduktów, 1 mostu;
- Przebudowa 2 wiaduktów, 2 mostów i 1 ściany oporowej;
- Rewitalizacja 2 przepustów, 5 wiaduktów;
- Dostosowanie obiektów inżynieryjnych do obowiązujących przepisów (7 przepustów, 2 wiaduktów, 2 mostów.
CEL PROJEKTU
Uzyskanie połączenia Bogatyni z Wrocławiem.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- rewitalizacja linii nr: 274, 779, 290, 786 na odc. Zgorzelec – Krzewina Zgorzelecka oraz Trzciniec Zgorzelecki – Bogatynia (bez elektryfikacji),
- Vmax 120 km/h (linia nr 274),
- Vmax 60÷80 km/h (inne odcinki),
- czas przejazdu Bogatynia – Wrocław – 2 h 37 min,
- odbudowa/przebudowa 7 punktów obsługi pasażerskiej (Zgorzelec, Jerzmanki, Sulików, Bratków Zgorzelecki, Turoszów, Turoszów Kopalnia, Bogatynia),
- 1 miasto, tj. 17-tys. Bogatynia, może zyskać połączenia kolejowe ze stolicą województwa.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- osoby o ograniczonej możliwości poruszania się,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
2023 – 2029
WARTOŚĆ PROJEKTU
321 828 000,00 PLN
WARTOŚĆ FINANSOWANIA LUB DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA
273 554 000,00 PLN