Powrót
Rewitalizacja odcinka Legnica – Złotoryja – Jerzmanice-Zdrój w celu włączenia Złotoryi oraz powiatu złotoryjskiego do sieci regionalnego wojewódzkiego transportu kolejowego
ZAKRES PROJEKTU
- Całkowita wymiana nawierzchni torowej linii kolejowej nr 284 od km -0+403 do km 24+384;
- Budowa przystanku osobowego Legnica Zachodnia km 2+236;
- Przebudowa stacji Pawłowice Małe km 7+259 – likwidacja toru nr 2 z żeberkiem ochronnym oraz nieczynnym torem bocznicowym do zakładu Energetyki, demontaż rozjazdów nr 5, 6, 7 oraz 8;
- Przebudowa stacji Złotoryja km 21+282 – budowa dwóch peronów: jeden - jednokrawędziowy, zewnętrzny; drugi – dwukrawędziowy, zlokalizowany pomiędzy torami 1 i 2. Budowa toru głównego dodatkowego nr 3 oraz toru odstawczego nr 2, budowa żeberek ochronnych i zabudowa niezbędnej infrastruktury;
- Przebudowa stacji Jerzmanice-Zdrój km 24+276 – budowa dwóch peronów: jeden - jednokrawędziowy, zewnętrzny; drugi – dwukrawędziowy. Budowa toru głównego dodatkowego nr 3 oraz toru nr 5. Układ torowy uwzględnia możliwość wyjazdu pociągu w kierunku stacji Lwówek Śląski oraz Marciszów;
- Remont wybranych przejazdów kolejowych i dróg kołowych. Nowa klasyfikacja kategorii przejazdów kolejowo-drogowych.
CEL PROJEKTU
Uzyskanie połączenia Złotoryi z Wrocławiem.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- rewitalizacja linii nr 284 na odcinku Legnica – Jerzmanice-Zdrój wraz z modernizacją sieci trakcyjnej,
- Vmax 80÷120 km/h,
- czas przejazdu Złotoryja – Wrocław – 1 h 10 min,
- budowa nowego przystanku osobowego Legnica Zachodnia,
- przebudowa stacji Złotoryja - budowa dwóch peronów oraz Jerzmanice-Zdrój - budowa dwóch peronów,
- 1 miasto, tj. 15-tys. Złotoryja, uzyska połączenie kolejowe ze stolicą województwa.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- osoby o ograniczonej możliwości poruszania się,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
2023 – 2026
WARTOŚĆ PROJEKTU
262 691 000,00 PLN
WARTOŚĆ FINANSOWANIA LUB DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA
223 287 000,00 PLN