Rewitalizacja połączenia Chełm – Włodawa wraz z poprawą dostępności transportu kolejowego w m. Włodawa
ZAKRES PROJEKTU
Modernizacja linii kolejowej nr 81 na odcinku 0,496 – 41,765, polegająca na wymianie nawierzchni na całym wskazanym odcinku z przebudową istniejących stacji oraz budowa odcinka linii do centrum miasta Włodawa o długości około 10 km wraz z nową stacją końcową Włodawa Miasto.
CEL PROJEKTU
Uzyskanie połączenia Włodawy z Lublinem.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- modernizacja ok. 41 km linii kolejowej nr 81 na odcinku Chełm – Okuninka Białe,
- budowa ok. 10 km jednotorowej niezelektryfikowanej linii kolejowej przez Okuninkę do Włodawy,
- Vmax = 120 km/h,
- czas przejazdu Włodawa Miasto – Chełm – 53 min,
- min. 6 par pociągów/dobę do Włodawy,
- budowa/modernizacja 10 stacji i przystanków (Koza-Gotówka, Karolinówka, Ruda-Huta, Ruda-Opalin, Uhrusk, Wola Uhruska, Stulno, Sobibór, Okuninka, Włodawa Miasto),
- 1 miasto, tj. 13-tys. Włodawa, może uzyskać dostęp do pasażerskich połączeń kolejowych,
- 5 gmin i ok. 41 tys. mieszkańców może uzyskać dostęp do kolei pasażerskiej.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- osoby o ograniczonej możliwości poruszania się,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
2024 – 2029
WARTOŚĆ PROJEKTU
505 759 000,00 PLN
WARTOŚĆ FINANSOWANIA LUB DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA
429 895 000,00 PLN