Powrót

Rewitalizacja połączenia Chełm – Włodawa wraz z poprawą dostępności transportu kolejowego w m. Włodawa

Oznaczenie: Logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., barwy Rzeczpospolitej Polskiej, godło Polski

ZAKRES PROJEKTU

Modernizacja linii kolejowej nr 81 na odcinku 0,496 – 41,765, polegająca na wymianie nawierzchni na całym wskazanym odcinku z przebudową istniejących stacji oraz budowa odcinka linii do centrum miasta Włodawa o długości około 10 km wraz z nową stacją końcową Włodawa Miasto.

CEL PROJEKTU

Uzyskanie połączenia Włodawy z Lublinem.

EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU

  • modernizacja ok. 41 km linii kolejowej nr 81 na odcinku Chełm – Okuninka Białe,
  • budowa ok. 10 km jednotorowej niezelektryfikowanej linii kolejowej przez Okuninkę do Włodawy,
  • Vmax = 120 km/h,
  • czas przejazdu Włodawa Miasto – Chełm – 53 min,
  • min. 6 par pociągów/dobę do Włodawy,
  • budowa/modernizacja 10 stacji i przystanków (Koza-Gotówka, Karolinówka, Ruda-Huta, Ruda-Opalin, Uhrusk, Wola Uhruska, Stulno, Sobibór, Okuninka, Włodawa Miasto),
  • 1 miasto, tj. 13-tys. Włodawa, może uzyskać dostęp do pasażerskich połączeń kolejowych,
  • 5 gmin i ok. 41 tys. mieszkańców może uzyskać dostęp do kolei pasażerskiej.

GRUPY DOCELOWE

  • ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
  • osoby o ograniczonej możliwości poruszania się,
  • przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
  • media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
  • administracja rządowa i samorządowa,
  • organizacje pozarządowe.

CZAS REALIZACJI PROJEKTU

2024 – 2029

WARTOŚĆ PROJEKTU

505 759 000,00 PLN

WARTOŚĆ FINANSOWANIA LUB DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA

429 895 000,00 PLN