Powrót
Stworzenie ciągu komunikacyjnego Łomża – Białystok poprzez rewitalizację wraz z elektryfikacją linii kolejowej nr 49 Łomża – Śniadowo oraz elektryfikacja i odbudowa infrastruktury pasażerskiej na linii kolejowej nr 36 na odcinku Śniadowo – Łapy
ZAKRES PROJEKTU
- wymiana nawierzchni torowej i modernizacja podtorza na szlaku Śniadowo - Łomża;
- wymiana 3000 podkładów z podbiciem toru nr 1 na części szlaku Śniadowo - Łapy;
- przebudowa układu torowego stacji Łomża poprzez wygospodarowanie dwóch torów głównych dodatkowych, nr 2 dla manewrów i nr 4 do obsługi składów dalekobieżnych;
- budowa łącznicy pomiędzy liniami kolejowymi nr 49 i 36;
- przebudowa toru nr 3 na stacji Czerwony Bór w celu budowy mijanki z kompleksową wymianą nawierzchni, korektą lokalizacji i wymianą rozjazdów w celu zwiększenia długości użytecznej oraz pozostawieniem rezerwy pod budowę peronu między torami nr 1 i 3;
- kompleksowa wymiana nawierzchni toru nr 2 i 3 na stacji Czarnowo-Undy z wymianą i przeniesieniem rozjazdów w celu zwiększenia długości użytecznej oraz pozostawieniem rezerwy pod budowę peronu między torami nr 1 i 3;
- kompleksowa wymiana nawierzchni na torze nr 2 i 3 na stacji Sokoły, kompleksowa rozbiórka toru nr 5, przebudowa toru nr 7, zabudowa 5 oraz likwidacja 3 rozjazdów;
- budowa peronów na: st. Łomża, PO Konarzyce, PO Koziki, PO Śniadowo Łącznica, PO Czachy-Kołaki, PO Kulesze Kościelne, st. Sokoły;
- prace na obiektach inżynieryjnych;
- prace w obrębie przejazdów kolejowo-drogowych;
- budowa nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym (stacyjnych: Śniadowo, Łomża, Czarnowo-Undy, Łapy oraz półsamoczynnych dwukierunkowych blokad liniowych);
- budowa kanalizacji teletechnicznej w peronach;
- zapewnienie mocy na przyłączu energetycznym pod przyszłą budowę CSDIP i SMW;
- zabudowa kabli OTK oraz miedzianych na odcinku Łomża - Śniadowo i Śniadowo - Łapy;
- prace w zakresie elektroenergetyki nietrakcyjnej (urządzeń oświetlenia zewnętrznego, urządzeń eor, nowych przyłączy).
CEL PROJEKTU
Uzyskanie połączenia miasta Łomża z Białymstokiem.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- rewitalizacja linii jednotorowych nr 36 i 49 na odcinku Łomża – Łapy (bez elektryfikacji),
- odbudowa łącznicy omijającej stację Śniadowo,
- Vmax 80÷120 km/h,
- czas przejazdu Łomża – Białystok – ok. 1 h 35 min,
- odbudowa stacji Czerwony Bór i Sokoły,
- budowa/odbudowa 7 punktów obsługi pasażerskiej – Łomża, Konarzyce, Koziki, Śniadowo Łącznica, Czachy-Kołaki, Kulesze Kościelne, Sokoły,
- 61-tys. Łomża może uzyskać dostęp do pasażerskich połączeń kolejowych,
- 5 gmin i ok. 83 tys. mieszkańców mogą uzyskać dostęp do pasażerskich połączeń kolejowych.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- osoby o ograniczonej możliwości poruszania się,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
2025 – 2029
WARTOŚĆ PROJEKTU
430 000 000,00 PLN
WARTOŚĆ FINANSOWANIA LUB DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA
365 500 000,00 PLN