Powrót

Utworzenie połączenia kolejowego Lublin – Łęczna/LW Bogdanka

Oznaczenie: Logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., barwy Rzeczpospolitej Polskiej, godło Polski

ZAKRES PROJEKTU

Budowa jednotorowej linii zelektryfikowanej znaczenia miejscowego. Wyjście z linii kolejowej nr 581 w km około 2+700 linii nr 581, zakończenie nowej linii stacją LW Bogdanka (nazwa robocza) wraz z włączeniem do bocznicy LW Bogdanka w km ok. 24+900. 

CEL PROJEKTU

Uzyskanie połączenia Łęcznej z Lublinem.

EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU

  • budowa i elektryfikacja ok. 25 km jednotorowej linii kolejowej Lublin Lotnisko – Łęczna – bocznica LW Bogdanka,
  • Vmax = 120 km/h,
  • czas przejazdu Łęczna – Lublin Główny – 39 min,
  • min. 14 par pociągów/dobę do Łęcznej,
  • 12 nowych stacji i przystanków osobowych (Lublin Lotnisko, Trzeszkowice, Krzesimów, Ciechanki Krzesimowskie, Łęczna Szpital, Łęczna Akacjowa, Łęczna Polna, Łęczna, Stara Wieś Łęczyńska, Turowola, Puchaczów, Bogdanka),
  • 1 miasto, tj. 18-tys. Łęczna, może uzyskać dostęp do pasażerskich połączeń kolejowych,
  • 2 gminy i ok. 28 tys. mieszkańców może uzyskać dostęp do kolei pasażerskiej.

GRUPY DOCELOWE

  • ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
  • osoby o ograniczonej możliwości poruszania się,
  • przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
  • media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
  • administracja rządowa i samorządowa,
  • organizacje pozarządowe.

CZAS REALIZACJI PROJEKTU

2024 – 2029

WARTOŚĆ PROJEKTU

736 498 000,00 PLN

WARTOŚĆ FINANSOWANIA LUB DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA

626 023 000,00 PLN