Powrót
Utworzenie połączenia kolejowego Lublin – Łęczna/LW Bogdanka
ZAKRES PROJEKTU
Budowa jednotorowej linii zelektryfikowanej znaczenia miejscowego. Wyjście z linii kolejowej nr 581 w km około 2+700 linii nr 581, zakończenie nowej linii stacją LW Bogdanka (nazwa robocza) wraz z włączeniem do bocznicy LW Bogdanka w km ok. 24+900.
CEL PROJEKTU
Uzyskanie połączenia Łęcznej z Lublinem.
EFEKTY REALIZACJI PROJEKTU
- budowa i elektryfikacja ok. 25 km jednotorowej linii kolejowej Lublin Lotnisko – Łęczna – bocznica LW Bogdanka,
- Vmax = 120 km/h,
- czas przejazdu Łęczna – Lublin Główny – 39 min,
- min. 14 par pociągów/dobę do Łęcznej,
- 12 nowych stacji i przystanków osobowych (Lublin Lotnisko, Trzeszkowice, Krzesimów, Ciechanki Krzesimowskie, Łęczna Szpital, Łęczna Akacjowa, Łęczna Polna, Łęczna, Stara Wieś Łęczyńska, Turowola, Puchaczów, Bogdanka),
- 1 miasto, tj. 18-tys. Łęczna, może uzyskać dostęp do pasażerskich połączeń kolejowych,
- 2 gminy i ok. 28 tys. mieszkańców może uzyskać dostęp do kolei pasażerskiej.
GRUPY DOCELOWE
- ogół społeczeństwa, mieszkańcy najbliższego otoczenia inwestycji oraz całego regionu,
- osoby o ograniczonej możliwości poruszania się,
- przewoźnicy oraz inni kontrahenci,
- media lokalne, regionalne, branżowe i ogólnopolskie,
- administracja rządowa i samorządowa,
- organizacje pozarządowe.
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
2024 – 2029
WARTOŚĆ PROJEKTU
736 498 000,00 PLN
WARTOŚĆ FINANSOWANIA LUB DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA
626 023 000,00 PLN