POIiŚ 7.1-107 Poprawa jakości i niezawodności usług kolejowych poprzez zakup urządzeń wykorzystywanych do diagnostyki stanu taboru i linii kolejowych
ZAKRES PROJEKTU
Projekt obejmuje realizację kompleksowego programu zakupowego, a tym samym wpływa na funkcjonowanie całej Spółki PKP polskie Linie Kolejowe w wielu obszarach tematycznych, w tym dotyczących głównie diagnostyki stanu linii kolejowych i stanów awaryjnych taboru kolejowego oraz zarządzania ruchem kolejowym.
Sprzęt nabyty w ramach Projektu jest dostarczany do jednostek na całej sieci zarządzanej przez Spółkę tzn. Centrum Diagnostyki, Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym, Zakładów Linii Kolejowych, Zakładu Maszyn Torowych a także Biura Nieruchomości i Geodezji Kolejowej w Centrali Spółki.
CELE PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY
Głównym celem projektu jest poprawa jakości i niezawodności usług kolejowych poprzez wdrożenie właściwej i terminowej diagnostyki elementów infrastruktury linii kolejowych i taboru oraz uruchomienie kompleksowego systemu zarządzania ruchem kolejowym.
Bezpośrednim celem projektu jest wyposażenie jednostek PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w specjalistyczny sprzęt techniczny, przeznaczony do prowadzenia diagnostyki elementów infrastruktury linii kolejowych i stanów awaryjnych taboru w wybranych lokalizacjach sieci kolejowej oraz do poprawy łączności dyspozytorskiej na różnych poziomach zarządzania ruchem kolejowym.
KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU
79 516 111,26 PLN
WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ
44 700 488,91 PLN - koszty kwalifikowalne projektu (dane z Wniosku o Płatność)
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
2007 – 2015
KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA I ŚRODOWISKA
Realizacja projektu przyczyni się do:
- poprawy bezpieczeństwa ruchu kolejowego,
- poprawy jakości usług i uatrakcyjnienia transportu kolejowego,
- poprawy dostępności transportu kolejowego w obsłudze ludności oraz przewozie towarów,
- poprawy efektywności zarządzania ruchem kolejowym zwłaszcza w sytuacjach kryzysowych,
- poprawy efektywności i terminowości utrzymania infrastruktury kolejowej,
- zwiększenia trwałości elementów infrastruktury kolejowej,
- wyposażenia jednostek organizacyjnych Spółki w specjalistyczny sprzęt nowej generacji zapewniający łatwą obsługę przy minimalizacji negatywnego oddziaływania na środowisko.