Powrót

POIiŚ 7.1-107 Poprawa jakości i niezawodności usług kolejowych poprzez zakup urządzeń wykorzystywanych do diagnostyki stanu taboru i linii kolejowych

Oznaczenie: Logo Infrastruktura i Środowisko - Narodowa Strategia Spójności, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Fundusz Spójności

ZAKRES PROJEKTU

Projekt obejmuje realizację kompleksowego programu zakupowego, a tym samym wpływa na funkcjonowanie całej Spółki PKP polskie Linie Kolejowe w wielu obszarach tematycznych, w tym dotyczących głównie diagnostyki stanu linii kolejowych i stanów awaryjnych taboru kolejowego oraz zarządzania ruchem kolejowym.

Sprzęt nabyty w ramach Projektu jest dostarczany do jednostek na całej sieci zarządzanej przez Spółkę tzn. Centrum Diagnostyki, Centrum Zarządzania Ruchem Kolejowym, Zakładów Linii Kolejowych, Zakładu Maszyn Torowych a także Biura Nieruchomości i Geodezji Kolejowej w Centrali Spółki.

CELE PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY

Głównym celem projektu jest poprawa jakości i niezawodności usług kolejowych poprzez wdrożenie właściwej i terminowej diagnostyki elementów infrastruktury linii kolejowych i taboru oraz uruchomienie kompleksowego systemu zarządzania ruchem kolejowym.

Bezpośrednim celem projektu jest wyposażenie jednostek PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. w specjalistyczny sprzęt techniczny, przeznaczony do prowadzenia diagnostyki elementów infrastruktury linii kolejowych i stanów awaryjnych taboru w wybranych lokalizacjach sieci kolejowej oraz do poprawy łączności dyspozytorskiej na różnych poziomach zarządzania ruchem kolejowym.

KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU

79 516 111,26 PLN

WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ

44 700 488,91 PLN - koszty kwalifikowalne projektu (dane z Wniosku o Płatność)

CZAS REALIZACJI PROJEKTU

2007 – 2015

KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA I ŚRODOWISKA

Realizacja projektu przyczyni się do:

  • poprawy bezpieczeństwa ruchu kolejowego,
  • poprawy jakości usług i uatrakcyjnienia transportu kolejowego,
  • poprawy dostępności transportu kolejowego w obsłudze ludności oraz przewozie towarów, 
  • poprawy efektywności zarządzania ruchem kolejowym zwłaszcza w sytuacjach kryzysowych,
  • poprawy efektywności i terminowości utrzymania infrastruktury kolejowej,
  • zwiększenia trwałości elementów infrastruktury kolejowej,
  • wyposażenia jednostek organizacyjnych Spółki w specjalistyczny sprzęt nowej generacji zapewniający łatwą obsługę przy minimalizacji negatywnego oddziaływania na środowisko.

ZDJĘCIA