Powrót

POIiŚ 7.1-1.1 Modernizacja linii kolejowej E 65/C-E 65 odcinek Warszawa - Gdynia - obszar LCS Ciechanów

Oznaczenie: Logo Infrastruktura i Środowisko - Narodowa Strategia Spójności, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Fundusz Spójności

ZAKRES PROJEKTU

Zakres przedmiotowy Projektu obejmuje pełną modernizację linii kolejowej na odcinku objętym LCS Ciechanów w zakresie:

  • układów torowych (wraz z odwodnieniem) – pełna modernizacja linii wraz z korektą łuków i wymianą rozjazdów,
  • podtorza i nawierzchni – wymiana podtorza, wzmocnienie słabych miejsc,
  • sieci trakcyjnej wraz zasilaniem – modernizacja i wymiana,
  • sieci i urządzeń elektro-energetyki nietrakcyjnej – modernizacja i wymiana,
  • sterowania ruchem kolejowym i diagnostyki – modernizacja i wymiana,
  • skrzyżowania dróg z koleją – likwidacja przejazdów i przejść dla pieszych w poziomie szyn/budowa skrzyżowań bezkolizyjnych (wiadukty) i tuneli/przejść podziemnych,
  • obiektów inżynieryjnych – modernizacja istniejących i budowa nowych mostów/wiaduktów i przepustów,
  • obiektów kubaturowych wraz z peronami stacyjnymi i małą architekturą – modernizacja istniejących obiektów i dostosowanie peronów do norm i standardów UE,
  • teletechniki – wymiana i modernizacja sieci i urządzeń,
  • ochrony środowiska – poprawa klimatu akustycznego (budowa ekranów akustycznych – ok. 1,2 km, specjalna konstrukcja podtorza /maty antywibracyjne – ok. 1,3 km/, itp.), minimalizacja negatywnego 
  • oddziaływania inwestycji na środowisko (podczyszczalnie wód opadowych, uszczelnienie obiektów inż. itp.).

CELE PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY

  • likwidacja stałych i doraźnych ograniczeń prędkości,
  • wzrost prędkości przejazdu z dzisiejszych 120 km/h do 160 km/h w przypadku taboru klasycznego oraz 200 km/h przy zastosowaniu taboru nowoczesnego,
  • poprawa bezpieczeństwa ruchu oraz podróżnych,
  • poprawa stanu środowiska w otoczeniu linii,
  • eliminacja barier architektonicznych dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się (wyposażenie w pochylnie lub windy).

KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU

1 423 241 892,27 PLN

WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ

780 842 185,86 PLN


ZDJĘCIA