Powrót

POIiŚ 7.1-11.1 Modernizacja linii kolejowej E 30, odcinek Zabrze - Katowice - Kraków, etap IIa

Oznaczenie: Logo Infrastruktura i Środowisko - Narodowa Strategia Spójności, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Fundusz Spójności

ZAKRES PROJEKTU

  • modernizacja linii E 30 na odcinku Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa - Kraków Główny Towarowy o długości 58,237 km;
  • likwidacja 23 przejazdów kolejowych i 3 przejść w poziomie szyn;
  • modernizacja 2 przejazdów oraz zmiana kategorii na wyższą 6 przejazdów kolejowych – wyposażenie w nowoczesne urządzenia przejazdowe (samoczynna sygnalizacja przejazdowa – SSP) wraz z urządzeniami do obserwacji przejazdu;
  • przebudowa większości istniejących oraz budowa nowych obiektów inżynieryjnych, w tym: 17 przepustów ekologicznych, 24 mostów oraz 31 wiaduktów;
  • budowa ponad 60,09 km ekranów akustycznych;
  • budowa 22 nowych peronów;
  • budowa 3 Lokalnych Centrów Sterowania: LCS Jaworzno Szczakowa, LCS Trzebinia, LCS Kraków Mydlniki;
  • przebudowa nawierzchni torowej oraz całkowita wymiana sieci trakcyjnej.

CELE PROJEKTU

Celem głównym Projektu jest poprawa stanu połączenia kolejowego na odcinku linii E 30 oraz dostosowanie linii kolejowych do wymogów interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolejowego wchodzącej w skład transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T.

WARTOŚĆ PROJEKTU (KOSZTY KWALIFIKOWANE)

72,84 mln zł

WKŁAD FUNDUSZY EUROPEJSKICH

61,40 mln zł

DATA ZAKOŃCZENIA PROJEKTU

31.12.2016

KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA I ŚRODOWISKA

  • wyeliminowanie barier architektonicznych dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się;
  • ograniczenie hałasu i drgań związanych z eksploatacją linii kolejowej;
  • zmniejszenie oddziaływania linii kolejowej jako bariery dla migracji zwierząt;
  • zwiększenie udziału transportu kolejowego w rynku przewozów pasażerskich i towarowych, w szczególności intermodalnych;
  • zwiększenie mobilności mieszkańców makroregionu.