Powrót
POIiŚ 7.1-11.1 Modernizacja linii kolejowej E 30, odcinek Zabrze - Katowice - Kraków, etap IIa
ZAKRES PROJEKTU
- modernizacja linii E 30 na odcinku Sosnowiec Jęzor – Jaworzno Szczakowa - Kraków Główny Towarowy o długości 58,237 km;
- likwidacja 23 przejazdów kolejowych i 3 przejść w poziomie szyn;
- modernizacja 2 przejazdów oraz zmiana kategorii na wyższą 6 przejazdów kolejowych – wyposażenie w nowoczesne urządzenia przejazdowe (samoczynna sygnalizacja przejazdowa – SSP) wraz z urządzeniami do obserwacji przejazdu;
- przebudowa większości istniejących oraz budowa nowych obiektów inżynieryjnych, w tym: 17 przepustów ekologicznych, 24 mostów oraz 31 wiaduktów;
- budowa ponad 60,09 km ekranów akustycznych;
- budowa 22 nowych peronów;
- budowa 3 Lokalnych Centrów Sterowania: LCS Jaworzno Szczakowa, LCS Trzebinia, LCS Kraków Mydlniki;
- przebudowa nawierzchni torowej oraz całkowita wymiana sieci trakcyjnej.
CELE PROJEKTU
Celem głównym Projektu jest poprawa stanu połączenia kolejowego na odcinku linii E 30 oraz dostosowanie linii kolejowych do wymogów interoperacyjności transeuropejskiego systemu kolejowego wchodzącej w skład transeuropejskiej sieci transportowej TEN-T.
WARTOŚĆ PROJEKTU (KOSZTY KWALIFIKOWANE)
72,84 mln zł
WKŁAD FUNDUSZY EUROPEJSKICH
61,40 mln zł
DATA ZAKOŃCZENIA PROJEKTU
31.12.2016
KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA I ŚRODOWISKA
- wyeliminowanie barier architektonicznych dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się;
- ograniczenie hałasu i drgań związanych z eksploatacją linii kolejowej;
- zmniejszenie oddziaływania linii kolejowej jako bariery dla migracji zwierząt;
- zwiększenie udziału transportu kolejowego w rynku przewozów pasażerskich i towarowych, w szczególności intermodalnych;
- zwiększenie mobilności mieszkańców makroregionu.