POIiŚ 7.1-13 Modernizacja linii kolejowej E30, etap II, odcinek Bielawa Dolna-Horka: budowa mostu przez Nysę Łużycką oraz elektryfikacja
ZAKRES PROJEKTU
Budowa nowego mostu kolejowego z elektryfikacją linii wraz z modernizacją urządzeń infrastruktury (srk, energetyka, automatyka) na punkcie styku PLK S.A. oraz DB Netz AG.
CELE PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY
Budowa nowego mostu kolejowego wraz z elektryfikacją dwutorowej linii kolejowej nr 295 na niezelektryfikowanym odcinku, zwiększenie prędkości pociągów do V -120 km/h, międzytorze o szerokości minimum 4,00 m, zmniejszenie zagrożenia oddziaływania ładunków niebezpiecznych na środowisko naturalne, modernizacja urządzeń automatyki i telekomunikacji, urządzeń srk i połączenie ich w jedną całość z urządzeniami niemieckimi w celu zachowania kompatybilności urządzeń, umożliwiającymi dwutorowy ruch kolejowy pomiędzy stacjami granicznymi Węglińcem a Horką, uzyskanie poprawy oferty przewozowej: zwiększenie przepustowości, skrócenie czasu jazdy, zwiększenie bezpieczeństwa przewozu ładunków.
KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU (Umowa o dofinansowanie podpisana w dniu 21 grudnia 2012 r. wraz z aneksami)
23 323 399,50 PLN
WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ
9 650 226,25 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
do 25 października 2016 r.
KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA I ŚRODOWISKA
Zmniejszenie zagrożenia oddziaływania przewozu ładunków niebezpiecznych na środowisko naturalne, poprawa komunikacji oraz migracji zwierząt pod mostem.