Powrót

POIiŚ 7.1-13 Modernizacja linii kolejowej E30, etap II, odcinek Bielawa Dolna-Horka: budowa mostu przez Nysę Łużycką oraz elektryfikacja

Oznaczenie: Logo Infrastruktura i Środowisko - Narodowa Strategia Spójności, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Fundusz Spójności

ZAKRES PROJEKTU

Budowa nowego mostu kolejowego z elektryfikacją linii wraz z modernizacją urządzeń infrastruktury (srk, energetyka, automatyka) na punkcie styku PLK S.A. oraz DB Netz AG.

CELE PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY

Budowa nowego mostu kolejowego wraz z elektryfikacją dwutorowej linii kolejowej nr 295 na niezelektryfikowanym odcinku, zwiększenie prędkości pociągów do V -120 km/h, międzytorze o szerokości minimum 4,00 m, zmniejszenie zagrożenia oddziaływania ładunków niebezpiecznych na środowisko naturalne, modernizacja urządzeń automatyki i telekomunikacji, urządzeń srk i połączenie ich w jedną całość z urządzeniami niemieckimi w celu zachowania kompatybilności urządzeń, umożliwiającymi dwutorowy ruch kolejowy pomiędzy stacjami granicznymi Węglińcem a Horką, uzyskanie poprawy oferty przewozowej: zwiększenie przepustowości, skrócenie czasu jazdy, zwiększenie bezpieczeństwa przewozu ładunków.

KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU (Umowa o dofinansowanie podpisana w dniu 21 grudnia 2012 r. wraz z aneksami)

23 323 399,50 PLN

WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ

9 650 226,25 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU

do 25 października 2016 r.

KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA I ŚRODOWISKA

Zmniejszenie zagrożenia oddziaływania przewozu ładunków niebezpiecznych na środowisko naturalne, poprawa komunikacji oraz migracji zwierząt pod mostem.


ZDJĘCIA