Powrót
POIiŚ 7.1-1.4 Modernizacja linii kolejowej E 65/C-E 65 na odcinku Warszawa - Gdynia - w zakresie warstwy nadrzędnej LCS, ERTMS/ETCS/GSM-R, DSAT oraz zasilania układu trakcyjnego - Faza I
ZAKRES PROJEKTU
- Projekt i budowa warstwy nadrzędnej dla LCS Nasielsk, Tczew, Ciechanów, Gdańsk, Gdynia, Działdowo, Malbork, Iława;
- Projekt i budowa urządzeń diagnostyki taboru na terenie LCS Nasielsk, Tczew, Ciechanów, Gdańsk, Gdynia, Działdowo, Malbork, Iława;
- Projekt i budowa urządzeń ERTMS/ETCS/GSM-R na terenie LCS Nasielsk, Tczew, Gdynia; Ciechanów, Gdańsk, Gdynia, Działdowo, Malbork, Iława;
- Projekt i budowa układu zasilania trakcyjnego.
CELE PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY
Poprawa bezpieczeństwa, komfortu podróży oraz skrócenie czasu przejazdu pociągiem oraz osiągnięcie wymaganych standardów technicznych dla linii AGC i AGTS.
KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU (zgodnie z Aneksem nr 5 do Umowy o Dofinansowanie)
658 451 661,51 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ
447 500 845,21 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
2011 - 2016
KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA I ŚRODOWISKA
- Podniesienie parametrów eksploatacyjnych głównych tras przewozowych, w tym zwiększanie możliwych prędkości przewozów i zwiększenie interoperacyjności kolei;
- Zwiększenie punktualności pociągów oraz zmniejszenie kosztów opóźnień;
- Zmniejszenia zużycia energii przez pojazdy trakcyjne, a co za tym idzie zmniejszenia kosztów zewnętrznych, związanych z zanieczyszczeniem środowiska w skutek produkcji energii;
- Zmniejszenie wypadkowości na kolei, a zatem redukcja kosztów zewnętrznych wypadków;
- Nabycia wiedzy i doświadczenia użytecznego przy wdrażaniu ERTMS/ETCS na kolejnych liniach.