Powrót

POIiŚ 7.1-1.4 Modernizacja linii kolejowej E 65/C-E 65 na odcinku Warszawa - Gdynia - w zakresie warstwy nadrzędnej LCS, ERTMS/ETCS/GSM-R, DSAT oraz zasilania układu trakcyjnego - Faza I

Oznaczenie: Logo Infrastruktura i Środowisko - Narodowa Strategia Spójności, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Fundusz Spójności

ZAKRES PROJEKTU

  • Projekt i budowa warstwy nadrzędnej dla LCS Nasielsk, Tczew, Ciechanów, Gdańsk, Gdynia, Działdowo, Malbork, Iława;
  • Projekt i budowa urządzeń diagnostyki taboru na terenie LCS Nasielsk, Tczew, Ciechanów, Gdańsk, Gdynia, Działdowo, Malbork, Iława;
  • Projekt i budowa urządzeń ERTMS/ETCS/GSM-R na terenie LCS Nasielsk, Tczew, Gdynia; Ciechanów, Gdańsk, Gdynia, Działdowo, Malbork, Iława;
  • Projekt i budowa układu zasilania trakcyjnego.

CELE PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY

Poprawa bezpieczeństwa, komfortu podróży oraz skrócenie czasu przejazdu pociągiem oraz osiągnięcie wymaganych standardów technicznych dla linii AGC i AGTS.

KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU (zgodnie z Aneksem nr 5 do Umowy o Dofinansowanie)

658 451 661,51 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ

447 500 845,21 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU

2011 - 2016

KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA I ŚRODOWISKA

  • Podniesienie parametrów eksploatacyjnych głównych tras przewozowych, w tym zwiększanie możliwych prędkości przewozów i zwiększenie interoperacyjności kolei;
  • Zwiększenie punktualności pociągów oraz zmniejszenie kosztów opóźnień;
  • Zmniejszenia zużycia energii przez pojazdy trakcyjne, a co za tym idzie zmniejszenia kosztów zewnętrznych, związanych z zanieczyszczeniem środowiska w skutek produkcji energii;
  • Zmniejszenie wypadkowości na kolei, a zatem redukcja kosztów zewnętrznych wypadków;
  • Nabycia wiedzy i doświadczenia użytecznego przy wdrażaniu ERTMS/ETCS na kolejnych liniach.

ZDJĘCIA