Powrót
POIiŚ 7.1-15.1 Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II. Pilotażowe wdrożenie ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM-R w Polsce na odcinku Legnica - Węgliniec - Bielawa Dolna
ZAKRES PROJEKTU
Zabudowa systemu ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM-R
CELE PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY
Dostosowanie do standardów interoperacyjności.
KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU
133 320 467,05 PLN
WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ
82 768 172,97 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
2010 - 2015
KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA I ŚRODOWISKA
- Podniesienie parametrów eksploatacyjnych głównych tras przewozowych, w tym zwiększenie interoperacyjności kolei;
- Zwiększenie punktualności pociągów oraz zmniejszenie kosztów opóźnień;
- Zmniejszenia zużycia energii przez pojazdy trakcyjne, a co za tym idzie zmniejszenia kosztów zewnętrznych, związanych z zanieczyszczeniem środowiska w skutek produkcji energii;
- Zmniejszenie wypadkowości na kolei, a zatem redukcja kosztów zewnętrznych wypadków;
- Nabycie wiedzy i doświadczenia użytecznego przy wdrażaniu ERTMS/ETCS na kolejnych liniach.