Powrót

POIiŚ 7.1-15.1 Modernizacja linii kolejowej E 30, etap II. Pilotażowe wdrożenie ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM-R w Polsce na odcinku Legnica - Węgliniec - Bielawa Dolna

Oznaczenie: Logo Infrastruktura i Środowisko - Narodowa Strategia Spójności, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Fundusz Spójności

ZAKRES PROJEKTU

Zabudowa systemu ERTMS/ETCS i ERTMS/GSM-R

CELE PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY

Dostosowanie do standardów interoperacyjności.

KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU

133 320 467,05 PLN

WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ

82 768 172,97 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU

2010 - 2015

KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA I ŚRODOWISKA

  • Podniesienie parametrów eksploatacyjnych głównych tras przewozowych, w tym zwiększenie interoperacyjności kolei;
  • Zwiększenie punktualności pociągów oraz zmniejszenie kosztów opóźnień;
  • Zmniejszenia zużycia energii przez pojazdy trakcyjne, a co za tym idzie zmniejszenia kosztów zewnętrznych, związanych z zanieczyszczeniem środowiska w skutek produkcji energii;
  • Zmniejszenie wypadkowości na kolei, a zatem redukcja kosztów zewnętrznych wypadków;
  • Nabycie wiedzy i doświadczenia użytecznego przy wdrażaniu ERTMS/ETCS na kolejnych liniach.

FILMY