Powrót
POIiŚ 7.1-22.1 Modernizacja linii kolejowej E75 Rail Baltica Warszawa - Białystok - granica z Litwą etap I, odcinek Warszawa Rembertów - Zielonka - Tłuszcz (Sadowne) - Faza I
ZAKRES PROJEKTU
Projekt modernizacji I etapu linii E 75 obejmuje:
- Dobudowę dwóch torów na odcinku Zielonka - Wołomin Słoneczna (przeznaczonych dla ruchu podmiejskiego),
- Modernizację istniejących linii kolejowych na długości 32 km:
- Nr 449 Warszawa Rembertów - Zielonka (z budową p.o. Mokry Ług),
- Nr 6 na odcinku od Zielonki do km 71,800 (do stacji Sadowne).
W trakcie modernizacji linii przewiduje się:
- Kompleksowa wymianę nawierzchni: na odcinku: Wołomin - Tłuszcz - Łochów - Sadowne Węgrowskie,
- Dostosowanie podtorza do zakładanych szybkości na odcinku: Wołomin - Tłuszcz - Łochów - Sadowne Węgrowskie,
- Przebudowę obiektów inżynieryjnych: wiaduktów kolejowych – 5 szt.; mostów kolejowych – 7 szt.,
- Budowę przejścia podziemnego dla pieszych w Ostrówku Węgrowskim,
- Przebudowę przejazdów: 19 szt. na odcinku Wołomin - Tłuszcz - Łochów - Sadowne Węgrowskie,
- Przebudowę peronów – 28 szt. w tym na st. Tłuszcz i Łochów, oraz na p.o.: Mokry Ług, Zielonka Bankowa, Zagościniec, Dobczyn, Klembów, Jasienica Mazowiecka, Chrzęsne, Mokra Wieś, Szewnica, Urle, Barchów, Ostrówek Węgrowski, Topór,
- Przebudowę urządzeń srk na odcinku: Wołomin - Tłuszcz - Łochów - Sadowne Węgrowskie, oraz budowę Lokalnego Centrum Sterowania w Tłuszczu i Nastawni w Łochowie,
- Przebudowę urządzeń telekomunikacyjnych: na odcinku Wołomin - Tłuszcz - Łochów - Sadowne Węgrowskie,
- Całkowitą przebudowę sieci trakcyjnej: na odcinku Wołomin - Tłuszcz - Łochów - Sadowne Węgrowskie,
- Budowę zasilania obiektów i urządzeń kolejowych: na odcinku Wołomin - Tłuszcz - Łochów - Sadowne Węgrowskie,
- Budowę urządzeń ochrony środowiska w tym ekranów akustycznych na odcinku Wołomin - Tłuszcz - Łochów - Sadowne Węgrowskie.
CELE PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY
- Dostosowanie infrastruktury do Dyrektywy 2008/57/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie interoperacyjności systemu kolei we Wspólnocie,
- Dostosowanie parametrów technicznych infrastruktury kolejowej do standardów umów AGC i AGTC (uzyskanie prędkości V=160 km/h dla pociągów pasażerskich i 120 km/h dla pociągów towarowych, zwiększenie nacisku na oś do 221 kN).
KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU
1 157 144 964,72 PLN
WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ
876 249 307,86 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
2012 - 2015
KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA I ŚRODOWISKA
- Poprawa przepustowości oraz jakości połączeń w ruchu międzynarodowym,
- Zwiększenie komfortu podróży,
- Zwiększenie bezpieczeństwa podróżnych,
- Poprawa jakości usług transportowych w aglomeracji warszawskiej,
- Zwiększenie bezpieczeństwa na przejazdach poprzez zabudowę urządzeń zabezpieczających i budowę skrzyżowań bezkolizyjnych,
- Eliminacja barier architektonicznych dla osób z ograniczoną możliwością poruszania się,
- Redukcja negatywnego oddziaływania na środowisko.