Powrót

POIiŚ 7.1-24.1 Modernizacja linii kolejowej Warszawa - Łódź, etap II, Lot A - odcinek Warszawa Zachodnia - Miedniewice (Skierniewice) - Faza I

Oznaczenie: Logo Infrastruktura i Środowisko - Narodowa Strategia Spójności, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Fundusz Spójności

ZAKRES PROJEKTU

Zakres zadań obejmuje prace polegające na przebudowie istniejącej infrastruktury i budowie nowej infrastruktury w zakresie:

  • układów torowych – obejmująca przebudowę torów szlakowych wraz z dostosowaniem ich geometrii do prędkości 160 km/h przy założeniu całkowitej wymiany nawierzchni na odcinku Warszawa Włochy – Miedniewice, naprawę i wzmocnienie podtorza wraz z jego poszerzeniem do 4 m (jedynie międzytorze na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Włochy nie ulega poszerzeniu), wykonanie robót odwodnieniowych,
  • sterowanie ruchem kolejowym – obejmująca przebudowę urządzeń srk na części posterunków ruchu gdzie zostaną zastosowane komputerowe urządzenia srk z licznikami osi, zabudowę komputerową samoczynnej blokady liniowej z licznikami osi na szlaku, zabudowanie urządzeń zdalnego sterowania na odcinku Józefinów – Żyrardów z Lokalnym Centrum Sterowania (LCS) w Grodzisku Mazowieckim, doposażenie rozjazdów w spono – zamki,
  • sieci trakcyjnej – obejmująca modernizację sieci trakcyjnej poprzez demontaż istniejącej sieci, montaż bramek oraz montażu nad torami szlakowymi oraz głównymi zasadniczymi w stacjach nowej sieci trakcyjnej,
  • elektroenergetyki do 1 kV – obejmująca modernizacje elektroenergetycznych odbiorów nietrakcyjnych, usytuowanych wzdłuż linii kolejowej na szlakach oraz na stacjach i przystankach, które będą zasilane z linii potrzeb nietrakcyjnych za pośrednictwem stacji transformatorowych,
  • telekomunikacji:
  • przewodowej – obejmującej wykonanie systemu transmisyjnego bazującego na kablu optotelekomunikacyjnym. Do wykonania różnego przeznaczenia łączy lokalnych oraz zapewnienia lokalnego dostępu do szlakowego systemu transmisyjnego przewiduje się ułożenie także kabla miejscowego,
  • przejść i przejazdów – obejmująca likwidację wszystkich (oprócz przejazdu w ciągu drogi niepublicznej w km 7,545 i przejazdu tymczasowego w km 17,313) przejazdów jednopoziomowych na odcinku Warszawa Zachodnia – Grodzisk Mazowiecki – Jaktorów oraz budowę trzech skrzyżowań dwupoziomowych z drogami publicznymi,
  • kubatury i peronów – obejmująca przebudowę przystanków, na których w stanie istniejącym perony wyspowe usytuowane są na międzytorzu torów głównych zasadniczych na przystanki o peronach naprzeciwległych lub naprzemianległych,
  • obiektów inżynieryjnych – obejmująca modernizację lub przebudowę istniejących obiektów inżynieryjnych,
  • ochrony środowiska – obejmująca budowę ekranów akustycznych (w całości na odcinku Warszawa Zachodnia – Warszawa Włochy i w części na odcinku Warszawa Włochy – Miedniewice obejmującą budowę fundamentów i słupów dla ekranów akustycznych na całym ww. odcinku, wraz z wypełnieniem panelami), mat antywibracyjnych oraz przejść dla małych i średnich zwierząt.
  • prace w zakresie systemu ERTMS/GSM-R obejmujące:
    • opracowanie Szczegółowej Koncepcji Wyposażenia linii,
    • opracowanie projektów budowlanych,
    • opracowanie projektów wykonawczych,
    • dostawę i uruchomienie (BSC) Sterownik Stacji Bazowych - urządzeń wraz z niezbędnymi przyłączami telekomunikacyjnymi i energetycznymi. – 1 kpl.,
    • dostawę i uruchomienie Urządzeń Obiektów Radiokomunikacyjnych (OR) zapewniające wymagane pokrycie radiowe w granicach LCS (Lokalne Centrum Sterowania) wraz z niezbędnymi przyłączami telekomunikacyjnymi i energetycznymi,
    • integrację podsystemów w systemie ERTMS/GSM-R,
    • prace w zakresie ERTMS/ETCS obejmujące:
    • opracowanie Szczegółowej Koncepcji Wyposażenia linii,
    • opracowanie projektów budowlanych,
    • opracowanie projektów wykonawczych,
    • dostawę elementów systemu ERTMS/ETCS, w tym m.in. RBC.

CELE PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY

  • przewidywane skrócenie czasu przejazdu najszybszego pociągu na modernizowanym odcinku z 41 min do 30 min,
  • zwiększenie maksymalnego nacisku osi do 221 kN na 94,78% długości odcinka,
  • zmniejszenie liczby skrzyżowań i przejść w jednym poziomie z 23 szt. do 14 szt.,
  • zmodernizowanie wszystkich elementów infrastruktury kolejowej linii nr 1 na odcinku Warszawa Zachodnia – Miedniewice (długość - ok. 57,450 km),
  • podwyższenie maksymalnej prędkości jazdy pociągów pasażerskich do 160 km/h, pociągów towarowych do 120 km/h,
  • podniesienie komfortu podróży,
  • podniesienie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych,
  • poprawa stanu środowiska,
  • podniesienie atrakcyjności inwestycyjnej terenów przyległych,
  • zrealizowanie wskazanych dla tego Projektu celów POIiŚ.

KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU

1 240 705 957,40 PLN

WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ

774 613 792,50 PLN


FILMY