Powrót

POIiŚ 7.1-41 Modernizacja linii kolejowej E65/C-E65 na odcinku Warszawa - Gdynia - obszar LCS Działdowo

Oznaczenie: Logo Infrastruktura i Środowisko - Narodowa Strategia Spójności, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Fundusz Spójności

ZAKRES PROJEKTU

Zakres przedmiotowy Projektu obejmuje pełną modernizację linii kolejowej Warszawa – Gdynia na odcinku objętym LCS Działdowo o długości równej 53,7 km (od km 131,1 do km 184,8) w zakresie:

  • układów torowych (wraz z odwodnieniem) – pełna modernizacja linii wraz z korektą łuków i wymianą rozjazdów;
  • podtorza i nawierzchni – wymiana podtorza, wzmocnienie słabych miejsc;
  • sieci trakcyjnej wraz zasilaniem – modernizacja i wymiana;
  • sieci i urządzeń elektro-energetyki nietrakcyjnej – modernizacja i wymiana;
  • sterowania ruchem kolejowym i diagnostyki – modernizacja i wymiana;
  • skrzyżowań dróg z koleją – likwidacja większości przejazdów i przejść dla pieszych w poziomie szyn / budowa skrzyżowań bezkolizyjnych (wiadukty) i przejść podziemnych;
  • obiektów inżynieryjnych – modernizacja istniejących i budowa nowych mostów, wiaduktów i przepustów;
  • obiektów kubaturowych wraz z peronami i małą architekturą – modernizacja istniejących obiektów i dostosowanie peronów do norm i standardów UE;
  • teletechniki – wymiana i modernizacja sieci i urządzeń;
  • ochrony środowiska –modernizacja systemów odwadniania wraz z zapewnieniem zbiorników sedymentacyjnych, którym zadaniem będzie poprawa jakości wody przed odprowadzeniem do naturalnych cieków wodnych w obrębie stref wrażliwych; przystosowanie wybranych mostów i przepustów z zapewnieniem „suchych przejść” lub „suchych półek” w celu umożliwienia przekraczania linii przez zwierzęta; montaż akustycznych odstraszaczy na 3,227 km trasy oraz optycznych odstraszaczy na kolejnych 2,4 km, instalacja ekranów dźwiękowych na 1,009 km.

CELE PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY

Przygotowanie infrastruktury technicznej linii do parametrów eksploatacyjnych określonych w umowach AGC i AGTC t. prędkości pociągów do 160 km/h w ruchu pasażerskim i 120 km/h w ruchu towarowym i nacisku 221 kN.

KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU

1 132 021 728,07 PLN

WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ

626 683 174,92 PLN


ZDJĘCIA