Powrót
POIiŚ 7.1-5.1 Modernizacja linii kolejowej E 59 na odcinku Wrocław – Poznań, etap III, odcinek Czempiń – Poznań - Faza I
ZAKRES PROJEKTU
Modernizacja dwutorowej linii kolejowej nr 271 od km 131,080 do km 163,400 z budową Lokalnego Centrum Sterowania LCS Poznań II.
Planowany zakres robót obejmuje:
- kompleksową modernizację nawierzchni torowej z modernizacją sieci trakcyjnej i elektroenergetyki nietrakcyjnej wraz z układem zasilania oraz przebudową urządzeń sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji,
- modernizację i budowę obiektów inżynieryjnych (skrzyżowania dwupoziomowe, przepusty),
- modernizację stacji: Czempiń, Luboń,
- przebudowę peronów na ww. stacjach i na przystankach osobowych: Iłówiec, Drużyna Poznańska, Poznań Dębiec.
CELE PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY
- kompleksowa modernizacja nawierzchni torowej z modernizacją sieci trakcyjnej i elektroenergetyki nietrakcyjnej wraz z układem zasilania oraz przebudową urządzeń sterowania ruchem kolejowym i telekomunikacji,
- modernizacja i budowa nowych obiektów inżynieryjnych (skrzyżowania dwupoziomowe, przepusty),
- modernizacja stacji: Czempiń, Luboń,
- przebudowa peronów na ww. stacjach i na przystankach osobowych: Iłówiec, Drużyna Poznańska, Poznań Dębiec.
KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU NETTO
265,9 MLN PLN
WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ
226 MLN PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU
2012 - 2016
KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA
Realizacja inwestycji spowoduje:
- zwiększenie komfortu podróży,
- poprawę dostępności dla osób niepełnosprawnych poprzez zastosowanie pochylni i wind,
- poprawę bezpieczeństwa ruchu w miejscach skrzyżowań z ruchem samochodowym i pieszym poprzez budowę skrzyżowań i przejść bezkolizyjnych lub montaż nowoczesnych sygnalizacji na przejazdach,
- zmniejszenie oddziaływania ruchu kolejowego na środowisko poprzez budowę ekranów akustycznych, przejść dla zwierząt, zbieranie wód opadowych,
- odciążenie transportu drogowego.