Powrót

POIiŚ 7.1-71 Poprawa bezpieczeństwa poprzez zabudowę nowych rozjazdów kolejowych o podwyższonym standardzie konstrukcyjnym

Oznaczenie: Logo Infrastruktura i Środowisko - Narodowa Strategia Spójności, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Fundusz Spójności

ZAKRES PROJEKTU

Projekt zakłada wykonanie robót budowlanych w celu poprawy bezpieczeństwa na 697 rozjazdach zlokalizowanych na 31 liniach kolejowych na 142 posterunkach ruchu, w 14 województwach (warmińsko-mazurskie, pomorskie, opolskie, mazowieckie, zachodniopomorskie, łódzkie, świętokrzyskie, dolnośląskie, lubelskie, małopolskie, śląskie, wielkopolskie, kujawsko-pomorskie, podkarpackie) i w 17 Zakładach Linii Kolejowych w Łodzi (20), Kielcach (43), Lublinie (54), Skarżysku Kamiennej (24), Nowym Sączu (24), Sosnowcu (19), Częstochowie (14), Krakowie (22), Rzeszowie (130), Tarnowskich Górach (36), Bydgoszczy (154), Wrocławiu (35), Opolu (16), Wałbrzychu (5), Poznaniu (13), Ostrowie Wielkopolskim (50) i Szczecinie (38) oraz przebudowa 4 przejazdów kolejowych, usytuowanych bezpośrednio przy modernizowanych rozjazdach. 

Założono, że w ramach projektu wykonany zostanie następujący zakres robót:

  • Kompleksowa wymiana rozjazdów zwyczajnych i krzyżowych oraz skrzyżowań torów na typ 49E1 lub 60E1 na podrozjazdnicach strunobetonowych lub drewnianych twardych, odmiany spawanej lub klasycznej z wymianą podsypki tłuczniowej, odwodnieniem rozjazdów, wbudowaniem warstwy filtracyjnej i ochronnej o grubości przyjętej na etapie projektu wykonawczego;
  • Kompleksowa wymiana odcinków toru przyległego do rozjazdów podlegającego wymianie i wstawek międzyrozjazdowych istniejącej nawierzchni na typ 49E1 lub 60E1; 
  • Wymiana nawierzchni torowej i drogowej na czterech przejazdach kategorii A znajdujących się w sąsiedztwie wymienianych rozjazdów;
  • Wymiana napędów zwrotnicowych;
  • Wymiana lub zabudowa urządzeń elektrycznego ogrzewania rozjazdów.

CELE PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY

  • poprawa bezpieczeństwa ruchu pociągów oraz likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych;
  • odwołanie istniejących ograniczeń prędkości i odtworzenie parametrów pierwotnych linii we wskazanych lokalizacjach;
  • zaniechanie wprowadzenia ograniczeń prędkości na rozjazdach.

PLANOWANY KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU

601 241 462,74 PLN

WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ

415 186 105,99 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU

2013 - 2015

KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA I ŚRODOWISKA

  • Poprawa komfortu jazdy po zabudowaniu nowych rozjazdów. 
  • Oszczędność czasu w przewozach pasażerskich z tytułu zmniejszenia liczby wypadków kolejowych na rozjazdach - poprawa bezpieczeństwa pasażerów. 
  • Oszczędność czasu w przewozach pasażerskich z tytułu likwidacji istniejących i prognozowanych ograniczeń prędkości na rozjazdach.