Powrót
POIiŚ 7.1-9.1 Modernizacja linii kolejowej E 20/CE 20, odcinek Siedlce – Terespol, etap II
ZAKRES PROJEKTU
W ramach prac modernizacyjnych planuje się pełny zakres robót na stacjach: Siedlce, Łuków i Międzyrzec Podlaski oraz modernizację systemów sterowania ruchem kolejowym i systemów telekomunikacyjnych na odcinkach szlakowych od km 91,489 (Siedlce) do km 170.300 (Biała Podlaska).
CELE PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY
- przygotowanie infrastruktury technicznej linii do parametrów eksploatacyjnych określonych w umowach AGC i AGTC, tj. prędkości pociągów zestawionych z taboru klasycznego w ruchu pasażerskim do V= 160 km/h a w ruchu towarowym do V=120 km/h i nacisku 221 kN/oś;
- spełnienie wymagań dla kolei konwencjonalnych określonych w Dyrektywie 2008/57/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 17 czerwca 2008 roku w sprawie interoperacyjności systemu kolei we Wspólnocie;
- zwiększenie efektywności systemu sterowania ruchem;
- zachowanie dotychczasowej funkcji stacji z możliwością osiągnięcia przyszłej zwiększonej ilościowo oferty przewozowej;
- poprawę warunków ekologicznych oraz zmniejszenie oddziaływania linii kolejowej jako bariery dla migracji małych zwierząt w obszarze modernizowanego odcinka linii;
- uzyskanie poprawy oferty przewozowej, a w konsekwencji zwiększenie ilości klientów, przez:
- zwiększenie komfortu podróży,
- skrócenie czasu podróży,
- zwiększenie konkurencyjności kolei (prędkość i punktualność),
- zwiększenie bezpieczeństwa podróżnych,
- dostosowanie infrastruktury kolejowej dla korzystania osób o ograniczonych możliwościach ruchowych.
KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU BRUTTO
510,3 mln PLN
WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ
362,2 mln PLN