Powrót

POIiŚ 7.1-9.1 Modernizacja linii kolejowej E 20/CE 20, odcinek Siedlce – Terespol, etap II

Oznaczenie: Logo Infrastruktura i Środowisko - Narodowa Strategia Spójności, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Fundusz Spójności

ZAKRES PROJEKTU

W ramach prac modernizacyjnych planuje się pełny zakres robót na stacjach: Siedlce, Łuków i Międzyrzec Podlaski oraz modernizację systemów sterowania ruchem kolejowym i systemów telekomunikacyjnych na odcinkach szlakowych od km 91,489 (Siedlce) do km 170.300 (Biała Podlaska).

CELE PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY

  • przygotowanie infrastruktury technicznej linii do parametrów eksploatacyjnych określonych w umowach AGC i AGTC, tj. prędkości pociągów zestawionych z taboru klasycznego w ruchu pasażerskim do V= 160 km/h a w ruchu towarowym do V=120 km/h i nacisku 221 kN/oś;
  • spełnienie wymagań dla kolei konwencjonalnych określonych w Dyrektywie 2008/57/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 17 czerwca 2008 roku w sprawie interoperacyjności systemu kolei we Wspólnocie;
  • zwiększenie efektywności systemu sterowania ruchem;
  • zachowanie dotychczasowej funkcji stacji z możliwością osiągnięcia przyszłej zwiększonej ilościowo oferty przewozowej;
  • poprawę warunków ekologicznych oraz zmniejszenie oddziaływania linii kolejowej jako bariery dla migracji małych zwierząt w obszarze modernizowanego odcinka linii;
  • uzyskanie poprawy oferty przewozowej, a w konsekwencji zwiększenie ilości klientów, przez:
    • zwiększenie komfortu podróży,
    • skrócenie czasu podróży,
    • zwiększenie konkurencyjności kolei (prędkość i punktualność),
    • zwiększenie bezpieczeństwa podróżnych,
  • dostosowanie infrastruktury kolejowej dla korzystania osób o ograniczonych możliwościach ruchowych. 

KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU BRUTTO

510,3 mln PLN

WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ

362,2 mln PLN


ZDJĘCIA