Powrót

POIiŚ 7.2-4.1 Projekt poprawy dostępu kolejowego do Portu Gdańsk (most + dwutorowa linia kolejowa) - Faza I

Oznaczenie: Logo Infrastruktura i Środowisko - Narodowa Strategia Spójności, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Fundusz Spójności

ZAKRES PROJEKTU

Modernizacja infrastruktury linii kolejowej nr 226 Pruszcz Gdański – Gdańsk Port Północny wraz z budową i instalacją LCS Gdańsk Port Północny, budowa nowego dwutorowego kolejowego mostu nad Martwą Wisłą.

CELE PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY

Osiągnięcie maksymalnej prędkości do 100 km/h, skrócenie czasu jazdy o ok. 55%, maksymalny nacisk osi 221 kN na całym odcinku. Wymiana nawierzchni torowej wraz z podtorzem, budowa nowego mostu, zastosowanie na zmodernizowanej linii nowoczesnych rozwiązań sterowania ruchem kolejowym.

Poprawa dostępu kolejowego do Portu Gdańsk, usprawnienie transportu tranzytowego między krajami UE oraz krajami sąsiednimi, zapewnienie interoperacyjności i dostępu innym operatorom do polskiej infrastruktury kolejowej.

KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU

150 592 192,85 PLN na podstawie Umowy o Dofinansowanie

WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ

80 159 129,54 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU

2014 - 2015


ZDJĘCIA