Powrót

POIiŚ 7.2-4.2 Projekt poprawy dostępu kolejowego do Portu Gdańsk (most + dwutorowa linia kolejowa) - PRACE PRZYGOTOWAWCZE

Oznaczenie: Logo Infrastruktura i Środowisko - Narodowa Strategia Spójności, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Fundusz Spójności

ZAKRES PROJEKTU

Opracowanie dokumentacji przedprojektowej - studium wykonalności wraz z oceną środowiskową. Wykonanie dokumentacji projektowych oraz dokumentacji przetargowej dla zadania POIiŚ 7.2-4.1, polegającej na modernizacji infrastruktury linii kolejowej nr 226 Pruszcz Gdański – Gdańsk Port Północny wraz z budową i instalacją LCS Gdańsk Port Północny (w tym urządzeń ERTMS/GSM-R), budowa nowego dwutorowego kolejowego mostu nad Martwą Wisłą i rozbiórka istniejącego.

CELE PROJEKTU

Przygotowanie dokumentacji projektowej i przetargowej na roboty, służące poprawie dostępu kolejowego do Portu Gdańsk, usprawnienie transportu tranzytowego między krajami UE oraz krajami sąsiednimi, zapewnienie interoperacyjności i dostępu innym operatorom do polskiej infrastruktury kolejowej. 

KOSZT CAŁKOWITY PROJEKTU

6 497 325,00 PLN

WYSOKOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ

4 389 445,15 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU

2007 - 2014

KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA I ŚRODOWISKA

Wymierne korzyści powstaną po zmodernizowaniu linii 226 na podstawie dokumentacji projektowej. Osiągnięcie założonych parametrów technicznych umożliwi skrócenie czasu przejazdu i zapewni wzrost bezpieczeństwa. Zapewni również zwiększenie "przepustowości".