Budowa przystanku kolejowego Wrocław Szczepin na linii nr 143 wraz z przebudową wiaduktu kolejowego nad ul. Długą we Wrocławiu oraz niezbędną infrastrukturą
Przedmiotem Projektu jest budowa nowego przystanku kolejowego Wrocław Szczepin na linii nr 143 Kalety – Wrocław Mikołajów, wraz z przebudową wiaduktu kolejowego nad ul. Długą we Wrocławiu oraz innymi niezbędnymi robotami w branżach towarzyszących.
Projekt jest ściśle związany z projektem komplementarnym pn. „Budowa trasy tramwajowej wzdłuż ul. Popowickiej – Starogroblowej – Długiej (od ul. Milenijnej do ul. Jagiełły)”, realizowanym przez Gminę Wrocław reprezentowaną przez Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o.. W miejscu nowo projektowanego przystanku Wrocław Szczepin w wyniku realizacji Projektu i wskazanego powyżej projektu komplementarnego zostanie utworzony zintegrowany węzeł przesiadkowy tramwaj – kolej – autobus. Zakres działań prowadzonych przez Gminę Wrocław obejmuje budowę trasy tramwajowej oraz przebudowę układu drogowego wzdłuż ulicy Długiej, a zakres działań PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. obejmuje przebudowę wiaduktu kolejowego nad ul. Długą oraz budowę przystanku Wrocław Szczepin wraz z robotami towarzyszącymi.
SZCZEGÓŁOWY ZAKRES PRAC DO REALIZACJI W RAMACH PROJEKTU:
- budowa peronów kolejowych przy obu torach linii nr 143 wraz z dojściami schodami, windami, wiatami punktowymi, oświetleniem, systemem dynamicznej informacji pasażerskiej i elementami małej architektury,
- niezbędne roboty w branży sterowania ruchem kolejowym wynikające z budowy nowego przystanku,
- przebudowa istniejącego wiaduktu kolejowego nad ulicą Długą obejmująca zwiększenie rozpiętości obiektu inżynieryjnego (co pozwoli na rozbudowę ulicy Długiej i budowę w jej ciągu torowiska tramwajowego w ramach projektu komplementarnego realizowanego przez Gminę Wrocław),
- wymiana nawierzchni kolejowej wraz z regulacją położenia toru w planie i profilu na odcinku od km 161,590 do km 162,500,
- kompleksowa przebudowa sieci trakcyjnej na odcinku od km 161,590 do km 162,500,
- usunięcie kolizji wynikających z budowy peronów wraz z dojściami oraz przebudowy wiaduktu, a także budowa tymczasowego układu drogowego na czas wykonywania robót związanych z przebudową wiaduktu.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *
58 367 589,06 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *
26 433 822,81 PLN
* Źródło: ANEKS nr 06 POIS.05.02.00-00-0024/17-06 do Umowy o dofinansowanie nr POIS.05.02.00-00-0024/17 r. Projektu Budowa przystanku kolejowego Wrocław Szczepin na linii nr 143 wraz z przebudową wiaduktu kolejowego nad ul. Długą we Wrocławiu oraz niezbędną infrastrukturą (koszt całkowity projektu z uwzględnieniem VAT)
WARTOŚĆ PROJEKTU **
47 458 376,52 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA **
8 836 506,35 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU **
2017 – 2022
** Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.