Powrót

Budowa przystanku kolejowego Wrocław Szczepin na linii nr 143 wraz z przebudową wiaduktu kolejowego nad ul. Długą we Wrocławiu oraz niezbędną infrastrukturą

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie - Infrastruktura i Środowisko, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Fundusz Spójności

Przedmiotem Projektu jest budowa nowego przystanku kolejowego Wrocław Szczepin na linii nr 143 Kalety – Wrocław Mikołajów, wraz z przebudową wiaduktu kolejowego nad ul. Długą we Wrocławiu oraz innymi niezbędnymi robotami w branżach towarzyszących.

Projekt jest ściśle związany z projektem komplementarnym pn. „Budowa trasy tramwajowej wzdłuż ul. Popowickiej – Starogroblowej – Długiej (od ul. Milenijnej do ul. Jagiełły)”, realizowanym przez Gminę Wrocław reprezentowaną przez Wrocławskie Inwestycje Sp. z o.o.. W miejscu nowo projektowanego przystanku Wrocław Szczepin w wyniku realizacji Projektu i wskazanego powyżej projektu komplementarnego zostanie utworzony zintegrowany węzeł przesiadkowy tramwaj – kolej – autobus. Zakres działań prowadzonych przez Gminę Wrocław obejmuje budowę trasy tramwajowej oraz przebudowę układu drogowego wzdłuż ulicy Długiej, a zakres działań PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. obejmuje przebudowę wiaduktu kolejowego nad ul. Długą oraz budowę przystanku Wrocław Szczepin wraz z robotami towarzyszącymi.

SZCZEGÓŁOWY ZAKRES PRAC DO REALIZACJI W RAMACH PROJEKTU:

  • budowa peronów kolejowych przy obu torach linii nr 143 wraz z dojściami schodami, windami, wiatami punktowymi, oświetleniem, systemem dynamicznej informacji pasażerskiej i elementami małej architektury,
  • niezbędne roboty w branży sterowania ruchem kolejowym wynikające z budowy nowego przystanku, 
  • przebudowa istniejącego wiaduktu kolejowego nad ulicą Długą obejmująca zwiększenie rozpiętości obiektu inżynieryjnego (co pozwoli na rozbudowę ulicy Długiej i budowę w jej ciągu torowiska tramwajowego w ramach projektu komplementarnego realizowanego przez Gminę Wrocław),
  • wymiana nawierzchni kolejowej wraz z regulacją położenia toru w planie i profilu na odcinku od km 161,590 do km 162,500, 
  • kompleksowa przebudowa sieci trakcyjnej na odcinku od km 161,590 do km 162,500,
  • usunięcie kolizji wynikających z budowy peronów wraz z dojściami oraz przebudowy wiaduktu, a także budowa tymczasowego układu drogowego na czas wykonywania robót związanych z przebudową wiaduktu.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *

58 367 589,06 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *

26 433 822,81 PLN

* Źródło: ANEKS nr 06 POIS.05.02.00-00-0024/17-06 do Umowy o dofinansowanie nr POIS.05.02.00-00-0024/17 r. Projektu Budowa przystanku kolejowego Wrocław Szczepin na linii nr 143 wraz z przebudową wiaduktu kolejowego nad ul. Długą we Wrocławiu oraz niezbędną infrastrukturą (koszt całkowity projektu z uwzględnieniem VAT)

WARTOŚĆ PROJEKTU **

47 458 376,52 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA **

8 836 506,35 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU **

2017 – 2022

** Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.


ZDJĘCIA