Powrót

Budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej z wykorzystaniem istniejących odcinków linii kolejowych nr 406, 273, 351

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie - Infrastruktura i Środowisko, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, Logo Unia Europejska - Fundusz Spójności

ZAKRES PROJEKTU

  • modernizacja obejmuje budowę/przebudowę obiektów na następujących liniach kolejowych:
    • nr 351 na odc. Stargard – Szczecin Główny
    • nr 273 na odc. Gryfino – Szczecin Główny
    • nr 401 Szczecin – Goleniów z odgałęzieniem na LK 402 i 434 do PL Szczecin Goleniów,
  • modernizację/budowę linii kolejowej nr 406 na odc. Szczecin – Police z budową drugiego toru na odc. Szczecin Główny - Szczecin Turzyn,
  • modernizacja 17 stacji i przystanków,
  • budowa 10 nowych przystanków: Szczecin Cmentarz Centralny, Szczecin Niemierzyn, Szczecin Stołczyn Północny, Szczecin Skolwin Północny, Police Dąbrówka, Szczecin Żydowce, Szczecin Łasztownia, Szczecin Dunikowo, Szczecin Trzebusz, Goleniów Park Przemysłowy,
  • modernizowanych 14 przejazdów kolejowo-drogowych,
  • budowie nowoczesnego lokalnego centrum sterowania (LCS Gocław),
  • wymianie urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

CELE PROJEKTU

  • wzmocnienie roli transportu kolejowego,
  • polepszenie jakości usług przewozów pasażerskich w obszarze aglomeracji,
  • skrócenie czasu jazdy,
  • poprawa częstotliwości, skomunikowania oraz punktualności realizowanych połączeń,
  • zwiększenie dostępności transportu kolejowego w ruchu aglomeracyjnym,
  • dostosowanie infrastruktury do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się,
  • poprawa mobilności i dostępności transportu kolejowego dla mieszkańców aglomeracji,
  • poprawa jakości kolejowych usług transportowych o charakterze aglomeracyjnym.

WARTOŚĆ PROJEKTU *

357 312 927,48 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *

266 922 876,41 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *

33 839 684,75 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU *

2018 – 2023

Projekt realizowany będzie zgodnie z zapisami Umowy Partnerstwa zawartej pomiędzy SSOM, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., woj. Zachodniopomorskim, gm. M. Szczecin, gm. M. Stargard oraz gm.: Goleniów, Gryfino, Kobylanka, Police i Stargard. Beneficjentem projektu jest Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego z siedzibą w Szczecinie.

* Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.


ZDJĘCIA