POIiŚ 5.1-1 Modernizacja linii kolejowej E 65/C-E 65 na odcinku Warszawa - Gdynia - w zakresie warstwy nadrzędnej LCS, ERTMS/ETCS/GSM-R, DSAT oraz zasilania układu trakcyjnego – Faza II
ZAKRES PROJEKTU
- Uruchomienie warstwy nadrzędnej dla LCS Tczew, Ciechanów, Gdańsk, Gdynia, Działdowo, Malbork, Iława,
- Uruchomienie urządzeń ERTMS/ETCS/GSM-R na terenie LCS Nasielsk, Tczew, Gdynia, Ciechanów, Gdańsk, Gdynia, Działdowo, Malbork, Iława.
CELE PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY
Poprawa bezpieczeństwa, komfortu podróży oraz skrócenie czasu przejazdu pociągiem oraz osiągnięcie wymaganych standardów technicznych dla linii AGC i AGTC.
KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA I ŚRODOWISKA
- Podniesienie parametrów eksploatacyjnych głównych tras przewozowych, w tym zwiększanie możliwych prędkości przewozów i zwiększenie interoperacyjności kolei,
- Zwiększenie punktualności pociągów oraz zmniejszenie kosztów opóźnień,
- Zmniejszenia zużycia energii przez pojazdy trakcyjne, a co za tym idzie zmniejszenia kosztów zewnętrznych, związanych z zanieczyszczeniem środowiska w skutek produkcji energii,
- Zmniejszenie wypadkowości na kolei, a zatem redukcja kosztów zewnętrznych wypadków,
- Nabycia wiedzy i doświadczenia użytecznego przy wdrażaniu ERTMS/ETCS na kolejnych liniach.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *
269 826 690,13 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *
175 356 340,21 PLN
* Źródło: ANEKS nr 6 do Umowy o dofinansowanie nr POIS.05.01.00-00-0002/15 do Projektu Modernizacja linii kolejowej E 65/C-E 65 na odcinku Warszawa – Gdynia w zakresie warstwy nadrzędnej LCS, ERTMS/ETCS/ GSM-R, DSAT oraz zasilania układu trakcyjnego - Faza II (koszt całkowity projektu z uwzględnieniem VAT)
WARTOŚĆ PROJEKTU **
224 008 811,27 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA **
30 940 511,91 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU **
2015 - 2021
** Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.