Powrót

POIiŚ 5.1-1 Modernizacja linii kolejowej E 65/C-E 65 na odcinku Warszawa - Gdynia - w zakresie warstwy nadrzędnej LCS, ERTMS/ETCS/GSM-R, DSAT oraz zasilania układu trakcyjnego – Faza II

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie - Infrastruktura i Środowisko, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Fundusz Spójności

ZAKRES PROJEKTU

  • Uruchomienie warstwy nadrzędnej dla LCS Tczew, Ciechanów, Gdańsk, Gdynia, Działdowo, Malbork, Iława,
  • Uruchomienie urządzeń ERTMS/ETCS/GSM-R na terenie LCS Nasielsk, Tczew, Gdynia, Ciechanów, Gdańsk, Gdynia, Działdowo, Malbork, Iława.

CELE PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY

Poprawa bezpieczeństwa, komfortu podróży oraz skrócenie czasu przejazdu pociągiem oraz osiągnięcie wymaganych standardów technicznych dla linii AGC i AGTC.

KORZYŚCI DLA SPOŁECZEŃSTWA I ŚRODOWISKA

  • Podniesienie parametrów eksploatacyjnych głównych tras przewozowych, w tym zwiększanie możliwych prędkości przewozów i zwiększenie interoperacyjności kolei,
  • Zwiększenie punktualności pociągów oraz zmniejszenie kosztów opóźnień,
  • Zmniejszenia zużycia energii przez pojazdy trakcyjne, a co za tym idzie zmniejszenia kosztów zewnętrznych, związanych z zanieczyszczeniem środowiska w skutek produkcji energii,
  • Zmniejszenie wypadkowości na kolei, a zatem redukcja kosztów zewnętrznych wypadków,
  • Nabycia wiedzy i doświadczenia użytecznego przy wdrażaniu ERTMS/ETCS na kolejnych liniach.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *

269 826 690,13 PLN 

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *

175 356 340,21 PLN

* Źródło: ANEKS nr 6 do Umowy o dofinansowanie nr POIS.05.01.00-00-0002/15 do Projektu Modernizacja linii kolejowej E 65/C-E 65 na odcinku Warszawa – Gdynia w zakresie warstwy nadrzędnej LCS, ERTMS/ETCS/ GSM-R, DSAT oraz zasilania układu trakcyjnego - Faza II (koszt całkowity projektu z uwzględnieniem VAT)

WARTOŚĆ PROJEKTU **

224 008 811,27 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA **

30 940 511,91 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU **

2015 - 2021

** Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.