Powrót

POIiŚ 5.1-11.1 Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa - Dorohusk na odcinku Warszawa - Otwock - Dęblin - Lublin, etap I

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie - Infrastruktura i Środowisko, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Fundusz Spójności

Przedmiotem Projektu jest modernizacja linii kolejowej nr 7 na odcinku Otwock - Lublin (od km 26,050 do km 175,850) wraz z pracami na linii objazdowej nr 30 na odcinku Łuków - Parczew (od km 1,811 do km 52,578) i przygotowaniem dokumentacji projektowej dla odcinka Warszawa Wsch. - Otwock.

W ramach realizacji Projektu przewiduje się: 

  1. Przebudowę torowisk (dobudowa drugiego toru na odcinku Otwock - Pilawa, zmiana geometrii torów);
  2. Modernizację, przebudowę oraz budowę nowych obiektów inżynieryjnych: mostów, wiaduktów, przepustów, przejść dla pieszych;
  3. Wymianę sieci trakcyjnej i urządzeń sterowania ruchem;
  4. Budowę przejść dla zwierząt;
  5. Przebudowę peronów i ich wyposażenie;
  6. Budowę układu sterowania ruchem;
  7. Budowę ekranów akustycznych;
  8. Odnowienie systemu odwodnienia.

W celu zapewnienia trasy objazdowej w trakcie modernizacji wykonano prace projektowo-budowlane na linii kolejowej nr 30 Łuków - Lublin Płn., na odcinku Łuków - Parczew (w zakresie nawierzchni torowej, skrzyżowań linii kolejowej z drogami, obiektów inżynieryjnych, srk, łączności oraz energetyki.

CELE PROJEKT

  1. Skrócenie czasu podróży oraz zwiększenie natężenia ruchu pasażerskiego i towarowego,
  2. Eliminacja „wąskich gardeł” (dobudowa drugiego toru na odcinku jednotorowym Otwock – Pilawa),
  3. Likwidacja punktowych ograniczeń prędkości,
  4. Poprawa przepustowości linii, częstotliwości oraz punktualności realizowanych połączeń,
  5. Likwidacja odcinków i punktów o zmniejszonym dopuszczalnym nacisku osi,
  6. Umożliwienie przejazdu pociągów o maksymalnej długości (740 m),
  7. Podwyższenie prędkości maksymalnej składów pasażerskich do 160 km/h oraz towarowych do 120 km/h,
  8. Podniesienie poziomu bezpieczeństwa ruchu kolejowego, podróżnych, przewożonych ładunków oraz płynności ruchu drogowego na przejazdach kolejowych,
  9. Ograniczenie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko,
  10. Eliminacja barier architektonicznych dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz rowerzystów.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *

4 296 272 831,59 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *

2 818 574 389,65 PLN

* Źródło: ANEKS nr 9 z dnia 13.12.2023 r. do Umowy o dofinansowanie nr POIS.05.01.00-00-0010/16 do Projektu Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I (koszt całkowity projektu z uwzględnieniem VAT)

WARTOŚĆ PROJEKTU **

3 631 736 167,99 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA **

376 465 008,07 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU **

2015 – 2025

** Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.


ZDJĘCIA

FILMY