Powrót

POIiŚ 5.1-17 Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk, faza I

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie - Infrastruktura i Środowisko, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Fundusz Spójności

CELE PROJEKTU

Dostosowanie układów torowych oraz infrastruktury towarzyszącej, modernizacja urządzeń srk dla zwiększenia przepustowości linii kolejowej nr 202 oraz zwiększenia bezpieczeństwa ruchu. Dostosowanie urządzeń do wymagań TSI. Przyczyni się do stymulacji zrównoważonego rozwoju w transporcie, rozumianego jako poprawa stanu infrastruktury transportowej przy jednoczesnej minimalizacji obciążeń dla środowiska naturalnego oraz lokalnej społeczności.

PLANOWANE EFEKTY

Poprawa przepustowości linii, częstotliwości, skomunikowania oraz punktualności realizowanych połączeń. Skrócenie czasu jazdy zarówno pociągów pasażerskich jak i towarowych.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *

336 491 461,21 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *

95 609 632,42 PLN

* Źródło: ANEKS nr 1 z dnia 21.06.2024 r. (obowiązuje pierwotna Uod) do Umowy o dofinansowanie nr POIS.05.01.00-00-0045/22 do Projektu Prace na linii kolejowej nr 202 na odcinku Gdynia Chylonia – Słupsk, faza I (koszt całkowity projektu z uwzględnieniem VAT)

WARTOŚĆ PROJEKTU **

156 971 011,37 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA **

16 872 288,10 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU **

2017 – 2024

** Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.