Powrót

POIiŚ 5.1-19.4 Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap IV – infrastruktura pasażerska na liniach rewitalizowanych w ramach POIiŚ 2007-2013

Oznaczenie: Fundusze Europejskie Infrastruktura i Środowisko, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, flaga Unii Europejskiej - Europejskie Fundusze Strukturalne i Inwestycyjne

Projekt obejmuje przebudowę 22 peronów w 15 lokalizacjach na 3 liniach kolejowych na terenie województw: kujawsko – pomorskiego, łódzkiego i wielkopolskiego, dostosowując powyższe perony do wymagań zawartych w Dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 z dnia 11 maja 2016 r. w sprawie interoperacyjności systemu kolei w Unii Europejskiej. 

  • linia kolejowa nr 272:
    • stacja Łęka Opatowska, 
    • przystanek osobowy Słupia, 
    • przystanek osobowy Kępno, 
    • przystanek osobowy Domanin, 
    • przystanek osobowy Solec, 
    • przystanek osobowy Pierzchno,
  • linia kolejowa nr 353:
    • stacja Gniewkowo, 
    • przystanek osobowy Suchatówka, 
    • stacja Papowo Toruńskie, 
    • przystanek osobowy Turzno,
    • przystanek osobowy Kamionki Jezioro, 
    • przystanek osobowy Rychnowo Wielkie, 
    • przystanek osobowy Zieleń, 
    • przystanek osobowy Książki,
  • linia kolejowa nr 1: 
    • przystanek osobowy Wolbórka.

ZAKRES PROJEKTU

  • wymiana nawierzchni torowej w obrębie przebudowywanych peronów,
  • wymiana oświetlenia na peronach oraz dojściach,
  • przebudowa konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej na peronach i dojściach,
  • budowa kładki dla pieszych (wraz z windami) na dwupoziomowej stacji Kępno,
  • przebudowa dojść do peronów (zabezpieczenie labiryntem lub rogatką),
  • wymiana nawierzchni drogowej na przejazdach z budową chodnika,
  • korekta lokalizacji czujników wyłączających i sygnalizatorów drogowych i napędów rogatkowych w związku z poszerzeniem przejazdu.

CELEM PROJEKTU JEST

  • wyeliminowanie barier ograniczających mobilność osób niepełnosprawnych oraz ułatwienie przemieszczania osobom o ograniczonej możliwości poruszania się,
  • uzyskanie standardów europejskich na liniach objętych transeuropejskimi korytarzami transportowymi przebiegającymi przez terytorium Polski (TSI PRM),
  • zapewnienie interoperacyjności kolei, poprawa atrakcyjności sieci kolejowej na skutek ulepszenia infrastruktury obsługi podróżnych.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *

128 196 909,72 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *

84 258 548,89 PLN

* Źródło: ANEKS nr 6 do Umowy o dofinansowanie nr POIS.05.01.00-00-0040/19 do Projektu Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap IV – infrastruktura pasażerska na liniach rewitalizowanych w ramach POIiŚ 2007-2013 (koszt całkowity projektu z uwzględnieniem VAT)

WARTOŚĆ PROJEKTU **

104 271 704,81 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA **

14 869 155,77 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU **

2018 – 2023

** Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.


ZDJĘCIA