POIiŚ 5.1-19.4 Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap IV – infrastruktura pasażerska na liniach rewitalizowanych w ramach POIiŚ 2007-2013
Projekt obejmuje przebudowę 22 peronów w 15 lokalizacjach na 3 liniach kolejowych na terenie województw: kujawsko – pomorskiego, łódzkiego i wielkopolskiego, dostosowując powyższe perony do wymagań zawartych w Dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/797 z dnia 11 maja 2016 r. w sprawie interoperacyjności systemu kolei w Unii Europejskiej.
- linia kolejowa nr 272:
- stacja Łęka Opatowska,
- przystanek osobowy Słupia,
- przystanek osobowy Kępno,
- przystanek osobowy Domanin,
- przystanek osobowy Solec,
- przystanek osobowy Pierzchno,
- linia kolejowa nr 353:
- stacja Gniewkowo,
- przystanek osobowy Suchatówka,
- stacja Papowo Toruńskie,
- przystanek osobowy Turzno,
- przystanek osobowy Kamionki Jezioro,
- przystanek osobowy Rychnowo Wielkie,
- przystanek osobowy Zieleń,
- przystanek osobowy Książki,
- linia kolejowa nr 1:
- przystanek osobowy Wolbórka.
ZAKRES PROJEKTU
- wymiana nawierzchni torowej w obrębie przebudowywanych peronów,
- wymiana oświetlenia na peronach oraz dojściach,
- przebudowa konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej na peronach i dojściach,
- budowa kładki dla pieszych (wraz z windami) na dwupoziomowej stacji Kępno,
- przebudowa dojść do peronów (zabezpieczenie labiryntem lub rogatką),
- wymiana nawierzchni drogowej na przejazdach z budową chodnika,
- korekta lokalizacji czujników wyłączających i sygnalizatorów drogowych i napędów rogatkowych w związku z poszerzeniem przejazdu.
CELEM PROJEKTU JEST
- wyeliminowanie barier ograniczających mobilność osób niepełnosprawnych oraz ułatwienie przemieszczania osobom o ograniczonej możliwości poruszania się,
- uzyskanie standardów europejskich na liniach objętych transeuropejskimi korytarzami transportowymi przebiegającymi przez terytorium Polski (TSI PRM),
- zapewnienie interoperacyjności kolei, poprawa atrakcyjności sieci kolejowej na skutek ulepszenia infrastruktury obsługi podróżnych.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *
128 196 909,72 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *
84 258 548,89 PLN
* Źródło: ANEKS nr 6 do Umowy o dofinansowanie nr POIS.05.01.00-00-0040/19 do Projektu Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap IV – infrastruktura pasażerska na liniach rewitalizowanych w ramach POIiŚ 2007-2013 (koszt całkowity projektu z uwzględnieniem VAT)
WARTOŚĆ PROJEKTU **
104 271 704,81 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA **
14 869 155,77 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU **
2018 – 2023
** Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.