POIiŚ 5.1-3 Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom (LOT A, B, F) - Faza II
ZAKRES PROJEKTU
- przebudowa układu torowego na odcinku od km 11,800 do km 58,100 – LOT-y AB;
- przebudowa poziomych promieni łuków w celu umożliwienia osiągnięcia prędkości maksymalnych;
- przebudowa istniejących stacji kolejowych i przystanków osobowych znajdujących się na zdefiniowanym odcinku;
- przebudowa odwodnienia znajdującego się na zdefiniowanym odcinku;
- likwidacja oraz przebudowa/budowa przejazdów kolejowych;
- przebudowa/budowa dróg;
- budowa miejsc parkingowych;
- budowa nowej sieci telekomunikacyjnej dla potrzeb prowadzenia ruchu kolejowego;
- przebudowa linii potrzeb nietrakcyjnych 15 kV łącznie ze stacjami transformatorowymi, podstacjami zasilającymi;
- przebudowa sieci trakcyjnej;
- przebudowa systemów i urządzeń elektroenergetyki do 1 kV, związaną z przebudową układu torowego i przebudowywaną infrastrukturą kolejową;
- przebudowa systemów i urządzeń elektroenergetyki powyżej 1 kV, związaną z przebudową układu torowego i przebudowywaną infrastrukturą kolejową;
- przebudowa istniejących wiaduktów, przejść podziemnych, mostów i przepustów oraz budowa nowych obiektów;
- budowa nastawni;
- przebudowa sieci kablowych, energetycznych, kanalizacyjnych, wodociągowych, gazociągów itp. kolidujących z infrastrukturą kolejową.
CELE PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY
- zwiększenie prędkości max. pociągów w ruchu pasażerskim 160 km/h;
- zwiększenie prędkości max. pociągów w ruchu towarowym 120 km/h;
- dopuszczalny nacisk na oś 221 kN;
- skrócenie czasu podróży na odcinku Warszawa Okęcie – Radom;
- minimalna długość peronów dla dużych stacji – 200 m.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *
1 102 303 466,10 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *
604 824 840,44 PLN
* Źródło: ANEKS nr 7 z dnia 14.05.2024 r. do Umowy o dofinansowanie nr POIS.05.01.00-00-0003/15 do Projektu Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom (LOT: A, B, F) - Faza II (koszt całkowity projektu z uwzględnieniem VAT)
WARTOŚĆ PROJEKTU **
948 580 301,92 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA **
105 709 719,11 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU **
2014 – 2026
** Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.