Powrót

POIiŚ 5.1-31 Prace na linii kolejowej nr 6 na odcinku Białystok - Sokółka - Kuźnica Białostocka (granica państwa)

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie - Infrastruktura i Środowisko, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Fundusz Spójności

CELE PROJEKTU

Projekt ma na celu podniesienie jakości usług przewozowych na rozpatrywanym odcinku linii kolejowej nr 6. Zostanie to uzyskane w wyniku poprawy stanu technicznego linii. Polepszenie jakości tego połączenia kolejowego stanowi istotny element integracji transportu w ujęciu krajowym pomiędzy Polską a Republiką Białoruską - dostosowanie infrastruktury technicznej linii do prognozowanych wielkości przewozów towarowych i pasażerskich oraz parametrów określonych co najmniej w umowie AGC - spełnienie wymagań określonych w Dyrektywie 2008/57/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z 17 czerwca 2008 roku w sprawie interoperacyjności systemu kolei we Wspólnocie (z późniejszymi zmianami), a w szczególności technicznych specyfikacji interoperacyjności dla poszczególnych podsystemów - zwiększenie bezpieczeństwa na jednopoziomowych przejazdach kolejowych poprzez zmniejszenie ich ilości oraz wyposażenie pozostałych przejazdów w nowoczesną sygnalizację oraz „nadzór wizualny” - uzyskanie poprawy oferty przewozowej, a w konsekwencji zwiększenie ilości klientów - racjonalizacja kosztów eksploatacji i utrzymania zarządzanej infrastruktury oraz ograniczenie dewastacji infrastruktury kolejowej na przedmiotowych liniach  - zapewnienie interoperacyjności kolei i umożliwienie niedyskryminującego dostępu do polskiej infrastruktury kolejowej operatorom z innych krajów - wzrost zainteresowania inwestorów obszarem przygranicznym, poprawa aktywizacji gospodarczej obszaru i wzrost eksportu.

PLANOWANE EFEKTY

  • Skrócenie czasu jazdy, 
  • Zwiększenie przepustowości linii kolejowej, 
  • Zmniejszenie kosztów eksploatacji i utrzymania zarządzanej infrastruktury oraz ograniczenie dewastacji infrastruktury kolejowej,
  • Wzrost wielkości przewozów pasażerskich i towarowych na linii.

WARTOŚĆ PROJEKTU *

29 115 325,70 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *

24 748 026,85 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA *

4 367 298,85 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU *

2022 – 2023

* Źródło: Sprawozdanie z wykonania planu realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2023 roku, zwanego dalej „Programem”, za rok 2020 (spr KPK) z dnia 20 lipca 2021 r.


ZDJĘCIA