Powrót

POIiŚ 5.1-32 Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk - Giżycko wraz z elektryfikacją – FAZA I

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie - Infrastruktura i Środowisko, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Fundusz Spójności

CELE PROJEKTU

  • Skrócenie czasu jazdy, 
  • Poprawa przepustowości linii, częstotliwości, skomunikowania oraz punktualności realizowanych połączeń,
  • Zwiększenie dostępności transportu kolejowego, 
  • Usprawnienie statycznej i dynamicznej informacji pasażerskiej oraz informacji dla przewoźników, 
  • Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego, podróżnych, przewożonych ładunków oraz ruchu drogowego na przejazdach kolejowych, 
  • Racjonalizacja kosztów eksploatacji i utrzymania zarządzanej infrastruktury oraz ograniczenie dewastacji infrastruktury kolejowej na przedmiotowej linii, 
  • Zapewnienie interoperacyjności kolei i umożliwienie niedyskryminującego dostępu do polskiej infrastruktury kolejowej operatorom z innych krajów, 
  • Zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko. 

PLANOWANE EFEKTY

  • prędkość maksymalna dla: pociągów pasażerskich – 160 km/h na 88% długości odcinka Ełk - Giżycko, pociągów towarowych – 120 km/h, 
  • dopuszczalny nacisk osi: min. 221 kN na całym odcinku Ełk – Korsze, 
  • skrajnia budowli: GPL-1, 
  • długość peronów: na wszystkich stacjach, na których zatrzymują się pociągi dalekobieżne – 300 m (+ 100 m rezerwa terenu pod przyszłościowe wydłużenie),na wszystkich pozostałych stacjach i p.o. – 150 m (+ 50 m rezerwa terenu pod przyszłościowe wydłużenie),ostateczne długości peronów będą określone na etapie KPP i prac projektowych w ramach przedmiotowego zamówienia, 
  • długości pociągów: towarowych: 750 m, pasażerskich: do 300 m, 
  • skrócenie czasu przejazdu pociągów pasażerskich, 
  • zwiększenie przepustowości pociągów na dobę, 
  • poprawa bezpieczeństwa w miejscach skrzyżowań z ruchem samochodowym i pieszym oraz poprawa bezpieczeństwa ruchu pociągów, 
  • poprawa dostępności do infrastruktury kolejowej osób o organicznej sprawności ruchowej.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *

931 181 082,69 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *

291 407 892,94 PLN

* Źródło: ANEKS nr 2 z dnia 05.06.2024 r. do Umowy o dofinansowanie nr POIS.05.01.00-00-0043/21 do Projektu Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk-Giżycko wraz z elektryfikacją-FAZA I (koszt całkowity projektu z uwzględnieniem VAT)

WARTOŚĆ PROJEKTU **

473 041 058,76 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA **

88 418 178,40 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU **

2018 – 2025

** Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.


ZDJĘCIA