Powrót

POIiŚ 5.1-35 Poprawa bezpieczeństwa na skrzyżowaniach linii kolejowych z drogami – Etap III

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie - Infrastruktura i Środowisko, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Fundusz Spójności

ZAKRES PROJEKTU

W ramach Projektu są budowane nowe skrzyżowania dwupoziomowe: 7 wiaduktów drogowych, 10 wiaduktów kolejowych/tuneli drogowych, 2 przejścia podziemne i 1 wiadukt pieszo-rowerowy. Projekt jest realizowany w całej Polsce we współpracy z jednostkami samorządu.

L.p.WojewództwoMiejscowośćObiekt
1.LubuskieKONRADOWOwiadukt drogowy
2.ŁódzkieSKIERNIEWICE
ul. Zwierzyniecka/Piłsudskiego
wiadukt drogowy
3.ŁódzkieGAŁKÓW DUŻY
ul. Brzezińska/Dzieci Polskich 
wiadukt kolejowy/tunel drogowy
4.ŁódzkieANDRESPOL
ul. Brzezińska 
wiadukt kolejowy/tunel drogowy
5.MazowieckiePRUSZKÓW
ul. Grunwaldzka/Broniewskiego
wiadukt drogowy
6.MazowieckieCIECHANÓW
ul. Marii Skłodowskiej-Curie/Ceramiczna
wiadukt pieszo-rowerowy
7.MazowieckieLEGIONOWO
ul. Kwiatowa/Polna
wiadukt kolejowy/tunel drogowy
8.PodkarpackieŁAŃCUT
ul. Podzwierzyniec
wiadukt kolejowy/tunel drogowy
9.PodlaskieSOKÓŁKA
ul. Kryńska
wiadukt drogowy
10.PomorskieGDYNIA
ul. Pucka
wiadukt drogowy
11.ŚląskieDĄBROWA GÓRNICZA
ul. Kościuszki/Limanowskiego
stacja PKP
wiadukt kolejowy/tunel drogowy i przejście podziemne
12.ŚląskieDĄBROWA GÓRNICZA GOŁONÓG
ul. Piecucha/Parkowa
przystanek PKP
wiadukt kolejowy/tunel drogowy i przejście podziemne
13.ŚląskieMYSZKÓW
ul. Koziegłowska
wiadukt drogowy
14.WielkopolskieKOSTRZYN
ul. Grunwaldzka/Powstańców Wlkp./Średzka
wiadukt kolejowy/tunel drogowy
15.WielkopolskiePLEWISKA
ul. Kolejowa
wiadukt drogowy
16.WielkopolskieKOBYLNICA
ul. Swarzędzka
wiadukt kolejowy/tunel drogowy
17.WielkopolskieWRZEŚNIA
ul. Działkowców
2 wiadukty kolejowe/tunele drogowe

CELE PROJEKTU

  1. Poprawa bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym oraz w ruchu pieszym poprzez likwidację skrzyżowań kolejowo-drogowych w poziomie szyn; 
  2. Usprawnienie ruchu kolejowego i drogowego;
  3. Poprawa atrakcyjności transportu kolejowego dzięki zwiększeniu jego dostępności;  
  4. Poprawa jakości środowiska naturalnego poprzez redukcję emisji zanieczyszczeń (m.in. ograniczenie emisji dwutlenku węgla) i redukcję hałasu; 
  5. Poprawa jakości infrastruktury transportowej.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *

998 606 500,45 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *

219 314 128,68 PLN 

* Źródło: ANEKS nr 2 z dnia 21.06.2024 r. do Umowy o dofinansowanie nr POIS.05.01.00-00-0046/22-00 (koszt całkowity projektu z uwzględnieniem VAT)

WARTOŚĆ PROJEKTU **

265 485 073,13 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA **

38 702 493,32 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU **

2018 – 2025

** Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.


ZDJĘCIA

FILMY