Powrót

POIiŚ 5.1-5 Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź, etap II, Lot A – odcinek Warszawa Zachodnia – Miedniewice (Skierniewice) - Faza II

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie - Infrastruktura i Środowisko, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Fundusz Spójności

ZAKRES PROJEKTU

Zakres zadań Fazy II projektu obejmuje prace:

  • polegające na dokończeniu kontraktu na roboty modernizacyjne na odcinku Warszawa Zachodnia – Miedniewice w zakresie ochrony środowiska (dokończenie budowy ekranów akustycznych na odcinku Warszawa Włochy – Miedniewice) oraz opracowanie dokumentacji powykonawczej,
  • przeprowadzeniu porealizacyjnej analizy hałasu i monitoringu przejść dla zwierząt,
  • w zakresie systemu ERTMS/GSM-R obejmujące: 
    • dostawę terminali systemu GSM-R;
    • przeprowadzenie testów funkcjonalnych;
    • przekazanie do eksploatacji;
    • certyfikację systemu ERTMS/GSM-R;
    • odbiory systemu ERTMS/GSM-R na odcinku Warszawa Zachodnia - Miedniewice linii kolejowej nr 1.
  • w zakresie ERTMS/ETCS obejmujące:
    • opracowanie projektów aplikacyjnych i powykonawczych; 
    • uruchomienie elementów systemu ERTMS/ETCS, w tym m.in. RBC;
    • szkolenie personelu;
    • dostawa, przygotowanie dokumentacji techniczno- ruchowej (DTR), oraz dostawa sprzętu specjalistycznego i diagnostycznego;
    • przeprowadzenie testów systemu ERTMS/ETCS oraz certyfikacja systemu ERTMS/ETCS;
    • zaprojektowanie i zabudowę interfejsu oraz adaptację urządzeń sterowania ruchem kolejowym zainstalowanych na odcinek Warszawa Zachodnia - Miedniewice (Skierniewice) odcinku linii nr 1 do współpracy z urządzeniami ERTMS/ETCS poziom 2 i zapewnienia zgodności z protokołem Euroradio+/Subset098.

CELE PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY

  • obszar pełnego nadzoru systemu ERTMS/ETCS poziom 2 będzie tożsamy z obszarami zdalnego sterowania nadzorowanym przez 2 Lokalne Centra Sterowania (Skierniewice i Grodzisk Mazowiecki),
  • obszar pełnego nadzoru sytemu ERTMS/ETCS będzie obejmował wszystkie tory szlakowe (dla obu kierunków jazdy) oraz wszystkie tory stacyjne na posterunkach ruchu, na których realizowane będą przebiegi pociągowe (dla obu kierunków jazdy). Granica obszaru wyposażonego w urządzenia systemu ERTMS/ETCS poziom 2 na liniach stycznych będzie tożsama z granicą obszaru zdalnego sterowania nadzorowanym przez Lokalne Centra Sterowania. Granicę obszaru systemu ERTMS/ETCS poziom 2 na liniach stycznych nie objętych Lokalnym Centrum Sterowania stanowić będą semafory wjazdowe z tych linii,
  • zrealizowanie wskazanych dla tego Projektu celów POIiŚ.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *

127 963 068,87 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *

76 457 343,72 PLN

* Źródło: ANEKS nr 11 do Umowy o dofinansowanie nr POIS.05.01.00-00-0005/15 do Projektu Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź, etap II, Lot A – odcinek Warszawa Zachodnia – Miedniewice (Skierniewice) - Faza II (koszt całkowity projektu z uwzględnieniem VAT)

WARTOŚĆ PROJEKTU **

121 635 561,64 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA **

12 583 178,39 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU **

2015 – 2023

** Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.


ZDJĘCIA