POIiŚ 5.1-5 Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź, etap II, Lot A – odcinek Warszawa Zachodnia – Miedniewice (Skierniewice) - Faza II
ZAKRES PROJEKTU
Zakres zadań Fazy II projektu obejmuje prace:
- polegające na dokończeniu kontraktu na roboty modernizacyjne na odcinku Warszawa Zachodnia – Miedniewice w zakresie ochrony środowiska (dokończenie budowy ekranów akustycznych na odcinku Warszawa Włochy – Miedniewice) oraz opracowanie dokumentacji powykonawczej,
- przeprowadzeniu porealizacyjnej analizy hałasu i monitoringu przejść dla zwierząt,
- w zakresie systemu ERTMS/GSM-R obejmujące:
- dostawę terminali systemu GSM-R;
- przeprowadzenie testów funkcjonalnych;
- przekazanie do eksploatacji;
- certyfikację systemu ERTMS/GSM-R;
- odbiory systemu ERTMS/GSM-R na odcinku Warszawa Zachodnia - Miedniewice linii kolejowej nr 1.
- w zakresie ERTMS/ETCS obejmujące:
- opracowanie projektów aplikacyjnych i powykonawczych;
- uruchomienie elementów systemu ERTMS/ETCS, w tym m.in. RBC;
- szkolenie personelu;
- dostawa, przygotowanie dokumentacji techniczno- ruchowej (DTR), oraz dostawa sprzętu specjalistycznego i diagnostycznego;
- przeprowadzenie testów systemu ERTMS/ETCS oraz certyfikacja systemu ERTMS/ETCS;
- zaprojektowanie i zabudowę interfejsu oraz adaptację urządzeń sterowania ruchem kolejowym zainstalowanych na odcinek Warszawa Zachodnia - Miedniewice (Skierniewice) odcinku linii nr 1 do współpracy z urządzeniami ERTMS/ETCS poziom 2 i zapewnienia zgodności z protokołem Euroradio+/Subset098.
CELE PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY
- obszar pełnego nadzoru systemu ERTMS/ETCS poziom 2 będzie tożsamy z obszarami zdalnego sterowania nadzorowanym przez 2 Lokalne Centra Sterowania (Skierniewice i Grodzisk Mazowiecki),
- obszar pełnego nadzoru sytemu ERTMS/ETCS będzie obejmował wszystkie tory szlakowe (dla obu kierunków jazdy) oraz wszystkie tory stacyjne na posterunkach ruchu, na których realizowane będą przebiegi pociągowe (dla obu kierunków jazdy). Granica obszaru wyposażonego w urządzenia systemu ERTMS/ETCS poziom 2 na liniach stycznych będzie tożsama z granicą obszaru zdalnego sterowania nadzorowanym przez Lokalne Centra Sterowania. Granicę obszaru systemu ERTMS/ETCS poziom 2 na liniach stycznych nie objętych Lokalnym Centrum Sterowania stanowić będą semafory wjazdowe z tych linii,
- zrealizowanie wskazanych dla tego Projektu celów POIiŚ.
CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *
127 963 068,87 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *
76 457 343,72 PLN
* Źródło: ANEKS nr 11 do Umowy o dofinansowanie nr POIS.05.01.00-00-0005/15 do Projektu Modernizacja linii kolejowej Warszawa – Łódź, etap II, Lot A – odcinek Warszawa Zachodnia – Miedniewice (Skierniewice) - Faza II (koszt całkowity projektu z uwzględnieniem VAT)
WARTOŚĆ PROJEKTU **
121 635 561,64 PLN
WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA **
12 583 178,39 PLN
CZAS REALIZACJI PROJEKTU **
2015 – 2023
** Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.