Powrót

POIiŚ 5.2-2 Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie - Infrastruktura i Środowisko, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Fundusz Spójności

ZAKRES PROJEKTU

Projekt obejmuje budowę łącznicy między liniami kolejowymi nr 91 Kraków Główny - Medyka (E 30) i linią 94 Kraków Płaszów - Oświęcim poprzez linię 603 Kraków Bonarka - Kraków Prokocim. Przebudowywane będą przystanki osobowe Kraków Zabłocie na linii kolejowej nr 91 i Kraków Krzemionki na linii kolejowej nr 94 z infrastrukturą towarzyszącą. Przystanki będą dostosowane dla osób z ograniczeniami ruchowymi, ciągi komunikacyjne będą włączone w istniejącą infrastrukturę.

CELE PROJEKTU

Obecny układ sieci kolejowej na terenie Miasta Krakowa dla jazd pociągów w kierunku południowym m.in. do Zakopanego, wymusza zmianę kierunku jazdy w stacji Kraków Płaszów.

Wybudowanie łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki umożliwi bezpośrednią jazdę pociągów na trasie Kraków Główny - Skawina i dalej do Zakopanego i Oświęcimia. 

Taki układ sieci kolejowej umożliwi budowę aglomeracyjnego systemu komunikacji kolejowej - Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej SKA.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *

357 864 108,95 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *

189 636 533,42 PLN

* Źródło: ANEKS nr 6 do Umowy o dofinansowanie nr POIS.05.02.00-00-0002/16 do Projektu Budowa łącznicy kolejowej Kraków Zabłocie - Kraków Krzemionki (koszt całkowity projektu z uwzględnieniem VAT)

WARTOŚĆ PROJEKTU **

308 707 951,52 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA **

39 157 712,98 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU **

2014 – 2024

** Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.


ZDJĘCIA