Powrót

POIiŚ 5.2-22 Prace na liniach kolejowych nr 97, 98, 99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane

Oznaczenie: Logo Fundusze Europejskie - Infrastruktura i Środowisko, barwy Rzeczpospolitej Polskiej, logo PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Logo Unia Europejska - Fundusz Spójności

PROJEKT OBEJMUJE:

  • modernizację trzech linii kolejowych:
    • nr 97 Skawina – Żywiec (odcinek Skawina – Sucha Beskidzka) od km 0,387 do km 34,176 oraz od km 44,900 do km 47,184;
    • nr 98 Sucha Beskidzka - Chabówka od km – 0,504 do km 35,313;
    • nr 99 Chabówka - Zakopane od km – 0,334 do km 43,451;
  • oraz budowę dwóch łącznic kolejowych:
    • w Chabówce między liniami kolejowymi 98 i 99 o długości około 0,611 km 
    • w Kalwarii Zebrzydowskiej między liniami kolejowymi 97 i 117 o długości około 0,458 km.

ZAKRES PROJEKTU OBEJMUJE W SZCZEGÓLNOŚCI:

  • kompleksową wymianę nawierzchni torowej wraz z odwodnieniem;
  • przebudowę/budowę układów torowych;
  • likwidację/wymianę rozjazdów;
  • przebudowę/odbudowę urządzeń sterowania ruchem kolejowym (srk) i sieci kablowej;
  • likwidację/rehabilitację/modernizację przejazdów w poziomie szyn wraz z zabudową komputerowych urządzeń srk;
  • przebudowę i budowę peronów na stacjach i przystankach przeznaczonych do obsługi pasażerów;
  • budowę nowych przystanków osobowych;
  • odbudowę/przebudowę/budowę obiektów inżynieryjnych;
  • przebudowę sieci trakcyjnej;
  • przebudowę/budowę urządzeń elektroenergetyki do 1 kV;
  • przebudowę sieci energetycznych, wodociągowych, teletechnicznych, gazowych i ciepłowniczych kolidujących z przebudowywaną linią kolejową.

W RAMACH PROJEKTU PRZEWIDUJE SIĘ:

  • przebudowę/modernizację ponad 116 km torów,
  • modernizację 19 stacji i 10 przystanków osobowych,
  • budowę 6 przystanków osobowych,
  • przebudowę/rewitalizację obiektów inżynieryjnych w tym m.in.: 49 mostów, 11 wiaduktów.

CEL PROJEKTU I PLANOWANE EFEKTY

  • skrócenie czasu jazdy,
  • poprawa przepustowości linii, częstotliwości, skomunikowania oraz punktualności realizowanych połączeń,
  • zwiększenie dostępności transportu kolejowego,
  • usprawnienie informacji pasażerskiej,
  • poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego, podróżnych, przewożonych ładunków oraz ruchu drogowego na przejazdach kolejowych,
  • zapewnienie interoperacyjności kolei,
  • zmniejszenie negatywnego oddziaływania transportu na środowisko,
  • osiągnięcie prędkości maksymalnej pociągów pasażerskich 120 km/h na lk 99 i 100 km/h na lk 97, 98 oraz pociągów towarowych 80 km/h na lk 97, 98, 99.
  • uzyskanie dopuszczalnego nacisku w wysokości 221 kN/oś.

CAŁKOWITY KOSZT REALIZACJI PROJEKTU *

1 699 380 718,49 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z UNII EUROPEJSKIEJ *

998 844 616,99 PLN

* Źródło: ANEKS nr 3 z dnia 29.02.2024 r. do Umowy o dofinansowanie nr POIS.05.02.00-00-0044/19 do Projektu Prace na liniach kolejowych nr 97, 98, 99 na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane (koszt całkowity projektu z uwzględnieniem VAT)

WARTOŚĆ PROJEKTU **

1 559 243 365,41 PLN

WARTOŚĆ DOFINANSOWANIA Z BUDŻETU PAŃSTWA **

185 770 396,44 PLN

CZAS REALIZACJI PROJEKTU **

2016 – 2024

** Źródło: Aktualizacja Szczegółowego Planu Realizacji Krajowego Programu Kolejowego do 2030 roku z dn. 28.10.2024 r.


ZDJĘCIA

FILMY